روسیه قوانینی را برای پرداخت بدهی خارجی تعیین کرد

رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را برای رویه‌ای موقت برای پرداخت بدهی‌های عمومی خارجی امضا کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، امروز (چهارشنبه) فرمانی را امضا کرد که رویه‌ای موقت برای پرداخت بدهی‌های عمومی ارز خارجی ایجاد می‌کند.

به گزارش آرتی، فرمانی که پوتین امروز امضا کرد روندی است که مسکو برای پردازش پرداخت‌های گاز خود به روبل استفاده می‌کند.

این فرمان، به ویژگی‌های کار با سپرده‌گذاران خارجی، نگهداری حساب‌های خاص، نمایه‌سازی وجوه اعتباری به آن‌ها و پرداخت کوپن اوراق قرضه تخصیص داده شده است.

پوتین همچنین به کابینه وزیران و وزارت دارایی دستور داد تا ظرف ۱۰ روز بانک‌هایی را برای پرداخت‌های اوراق قرضه یورو بر اساس طرح جدید شناسایی کرده و تمهیدات فنی لازم را انجام دهند.

بر اساس این سند که در وب‌سایت کاخ کرملین منتشر شده است، تعهدات اوراق قرضه یورو روسیه پس از پرداخت به روبل به مبلغی معادل ارزش ارز خارجی به رسمیت شناخته شده و با نرخ ارز فعلی محاسبه می‌شود.

در حال حاضر که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین ماه خود شده است، کشور‌های خارجی به روش‌های مختلفی سد راه روسیه در زمینه‌های مختلف شده‌اند، در زمینه اقتصادی آمریکا مانع از پرداخت بدهی روسیه به ارز خارجی شده است.

تحریم‌های غرب علیه روسیه گرچه در ابتدا منجر به تورم و مشکلات اقتصادی در این کشور شد، اما به مرور مقامات کرملین با اتخاذ تدابیری همانند ملزم کردن کشورهای خارجی به پرداخت پول صادرات گاز به آن‌ها با روبل، مانع از کاهش ارزش پول ملی خود شدند.

هفته گذشته هم ولادیمیر پوتین گفت با متوقف شدن افزایش قیمت‌ها در روسیه، دولت وی موفق شده است تورم را کنترل کند.

این در حالی است که کشور‌های غربی پس از آغاز جنگ اوکراین، امیدوار بودند با اعمال تحریم‌های گسترده در همه حوزه‌ها و از جمله تحریم بانک‌های روسی و محروم کردن این کشور از خدمات سوئیفت، اقتصاد روسیه را زمین‌گیر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۱
روسیه و چین برعکس امریکای دزد اصلا بدهی خارجی ندارن
آخرین اخبار