فرانسه: روند سریع برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نداریم

یک مقام سیاست خارجی فرانسه با اعلام نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا در آینده نزدیک گفت که این روند به سرعت انجام نخواهد شد.

«کلمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه، اعلام کرد هفته آینده اوکراین به نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا خواهد رسید، اما روند عضویت آن سریع نخواهد بود.

به گزارش آرتی، کلمنت بون در مصاحبه با «رادیو اروپای ۱» با اعلام نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا گفت: «اوکراین نباید انتظار داشته باشد عضویتش به سرعت انجام شود. بین اعضای اتحادیه این آگاهی وجود دارد که اوکراین صلاحیت عضویت دارد. تأیید نامزدی عضویت در روز پنجشنبه یا جمعه انجام خواهد شد.»

سران اتحادیه اروپا قصد دارند این هفته در تاریخ ۲۳ و ۲۴ ژوئن در بروکسل گردهم آیند و عضویت اوکراین، مولداوی و گرجستان در رأس اقداماتی خواهند بود که در نشست هفته جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

البته کلمنت بون گفت: «این فرآیندی طولانی است و اوکرانی نباید توقع داشته باشد فردا صبح در اتحادیه اروپا عضو شود. پارلمان فرانسه در نهایت اعلام خواهد کرد از عضویت اوکراین حمایت خواهد کرد یا نه، اما تسریع فرآیند یا مزایا به سرعت به اوکراین تعلق نخواهد گرفت. کشورِ مشتاق چنین جایگاهی باید الزامات بسیار سختگیرانه‌ای را در زمینه مبارزه با فساد، حاکمیت قانون، کثرت‌گرایی رسانه‌ای و سطوح اقتصادی رعایت کند.»

این دیپلمات فرانسوی در نهایت به این نتیجه رسید که در حالی که این روند زمان‌بَر خواهد بود، اتحادیه با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین «نشانه افتتاحیه این روند» را می‌دهد.

پیش از این وزرا و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند در تصمیمی نمادین، اما روحیه‌بخش، اوکراین قرار است پنجشنبه این هفته نامزد رسمی عضویت در اتحادیه اروپا شود.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که چند روز پیش، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفته بود مخالفتی با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ندارد چراکه این ائتلاف نظامی نیست و حق هر کشوری است که به اتحادیه‌های اقتصادی بپیوندد.

اما از طرفی «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز گذشته گفته بود ممکن است اتحادیه اروپا قبل از پیوستن اوکراین، دچار فروپاشی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۲ تير ۱۴۰۱
قابل توجه زلنسکی!!!! مصداق « این رو از دست داد، به اون هم نرسید» ...فردای این فرد چه خواهد شد؟!!! شاید خودشون برای رهایی از شر درخواست دم و دقیقه ش برای دریافت سلاخ های سنگین و کمک اقتصادی و تحریم همه جانبه و هر چه بیشتر روسیه، و مظلوم نمایی و استفاده از پیراهن عثمانی او، بکشنش و یه مدت با مرده ش مانور های تبلیغاتی بدن و بعد هیچ!!! بیچاره مردم اوکراین؛؛؛!
آخرین اخبار