نیویورک تایمز نتایج تحقیقات خود درباره شهادت ابوعاقله را منتشر کرد

تحقیقات روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌دهد برخلاف ادعای صهیونیست‌ها، شیرین ابوعاقله به طور قطعی به دست نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده است.

نیویورک تایمز نتیجه تحقیقات خود درباره شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی را منتشر کرد. مقامات صهیونیست پیش از این ادعا کرده بودند ممکن است در جریان شهادت خبرنگار فلسطینی، یک سرباز اشتبا‌ها به او شلیک کرده باشد یا اینکه او هدف گلوله یک فلسطینی قرار گرفته باشد. منابع صهیونیست حتی بعد از بررسی‌ها مدعی شدند ممکن نیست به طور واضح منبع تیراندازی را مشخص کرد.

با این حال شواهد بررسی شده توسط روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌دهد حین تیراندازی به سوی شیرین ابوعاقله، هیچ فلسطینی مسلحی در نزدیکی وی مشاهده نشده است. تحقیقات همچنین نشان داده است ۱۶ گلوله از محل کاروان سربازان صهیونیست شلیک شده است. به گفته نیویورک تایمز این کاملا برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی است که یک سرباز ۵ گلوله را در راستای محل ایستادن ابوعاقله شلیک کرده است.

تحقیقات تایمز لحظات منتهی به شهادت ابوعاقله را با استفاده از ویدیو‌های جمع‌آوری شده از اطرافیان، خبرنگاران و دوربین‌های امنیتی، مصاحبه با هفت شاهد و همچنین گزارش‌های ارتش صهیونیست بازسازی و تجزیه و تحلیل کرده است. 

نیویورک تایمز می‌گوید در زمان اصابت گلوله دست کم دو گروه از سربازان صهیونیست در محل حضور داشته اند. اما هیچ ویدیویی که قبل و بعد از اصابت گلوله گرفته شده فلسطینی مسلحی را اطراف ابوعاقله نشان نمی‌دهد. هفت خبرنگار و تماشاچی حاضر در محل نیز گفتند هیچ فلسطینی مسلحی در اطراف ندیده اند. مقامات صهیونیست نیز نتوانستند مدرکی دال بر این موضوع ارائه کنند. تحلیل و بررسی فاصله شلیک گلوله نیز این داده را تایید می‌کند. گزارش‌های گروه تحقیقاتی واشنگتن پست، آسوشیتد پرس و سی‌ان ان نیز ارتش اشغالگر را عامل این قتل معرفی کرده اند.

شایان ذکر است شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره بود که چندی پیش، حین تهیه گزارش از یورش صهیونیست‌ها به جنین، به ضرب گلوله نظامیان این رژیم جان خود را از دست داد. قتل او خشم جهانی را برانگیخت و واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار