الکاظمی: مذاکرات میان ایران و عربستان پیشرفت داشته است

نخست وزیر عراق از پیشرفت در مذاکرات میان ایران و عربستان و نقش کشورش در این مذاکرات سخن گفت.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در جلسه امروز- سه شنبه - مسئولیت پرداخت بدهی‌های گازی کشورش به ایران که به حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می رسد را از دولت خود سلب کرد؛ همچنانکه از پیشرفت در مذاکرات میان ایران و عربستان سخن گفت.

طبق گزارش پایگاه اخبار الان، الکاظمی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از بدهی‌های مرتبط با گاز ایران به دولت فعلی عراق ارتباطی ندارد، افزود: «پرونده برق به شیوه‌ای عبث مدیریت شده است و دولت فعلی تلاش می‌کند برق را از کشور‌های همسایه دریافت کند تا فقط به ایران متکی نباشد».

وی گفت: «ذخایر بانک مرکزی عراق به ۷۶ میلیارد دلار رسیده و تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۹۰ میلیارد دلار خواهد رسید».

الکاظمی همچنین مدعی شد: «تهران هر از چند گاهی به بهانه بدهی‌ها، گاز عراق را کاهش می‌دهد که این امر منجر به وخامت وضعیت برق کشور به ویژه در فصل تابستان می‌شود».

الکاظمی همچنین تاکید کرد: «حقوق کارکنان، بازنشستگان، مزایا و سایرین بالغ بر پنج میلیارد دلار در ماه است».

نخست وزیر عراق همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات میان تهران و ریاض اشاره کرد و با اعلام پیشرفت این مذاکرات، گفت عراق نقش مهمی در نزدیک سازی دیدگاه های ايران و عربستان داشته است.

ماه گذشته، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه عراق بابت صادرات گاز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به ایران بدهی دارد، گفته بود: این کشور یک ماه برای پرداخت بدهی خود مهلت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۵:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
اقای الکاظمی منبعد در امور مربوط به ایران هیچ اظهار نظری حق داری داشته باشی تا بدهی مالی ات را تسویه کنی. موضوع عربستان سعودی را هم فراموش کن و فقط به فکر تهیه پول باش. چوان گاز و برق و انرژی دیگر هم چنین اب و گندم و گوشت و غلات مثل قبل نیست و نیازی به دلالی شما میان ما و عبستان نداریم. پولمان را تهیه کن بعدا تصمیمات جدیدتری خواهیم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
چقدر پررو هستند
همش تقصیر شماهاست که باعث شدید اینا هم برای ما زبون درازی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
الکاظمی مزدور و نوکر آمریکای دزد و تروریست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دیدید چقدر مزدور ونمک نشناسه میگه به دولت فعلی ربطی نداره خیلی ایران بهشون باج ورو داده سوارمون شدن چرا گاز مجانی بهشون دادن تا پول نگرفتین آین بیت المال حق ملت ماست نه مزدورانی مثل الکاظمی والعبادی نمک نشناس ایران از این به بعد باید حواسش جمع باشه وبه هیچ کشوری حتی دوست باج نده وطبق قانون رفتار کنه وقتی رافت بیش از ظرفیت باشه سو استفاده میشه الان خرشون رو سوار شدن ایران رو میخوان چیکار کنند العبادی وقیح هم دبشب تو بیبیسی بسیار توهین امیز ونمک نشناسی حرف زد اگه برا سگ تیکه مینداختید وفاداریش بیشتر بود اما این مزدورها از سگ هم کمترن بنارم وفای سگ رو برا قدر دانی دمش رو تکون میده اما این اهل کوفه همانطور که با علی ع واولاد علی ع امام حسین واهلبیتش کردن با ما دولت وملت ایران کردن چون دولتذما بازم میگم باج واز سر ضعف با هر کشوری چه دوست چه غیر دوست وبدون اقتدار وقانون ورافت بیجا حرکت کنه همین میشه
Germany
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ناراحت نباش پول نفت و گاز شما هم از ملت خودم می گیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
گاز این ها را قطع کنند تا این قدر پررویی نکنند
آخرین اخبار