سفیر قرقیزستان در دیدار با استاندار خراسان جنوبی:

مبادلات تجاری قرقیزستان را با خراسان جنوبی گسترش می دهیم

توردکن سیدیکوف سفیر قرقیزستان گفت: علاقه مندیم مبادلات تجاری این کشور را از طریق خراسان جنوبی گسترش دهیم.

توردکن سیدیکوف سفیر قرقیزستان ضمن اعلام آمادگی برای سفر به خراسان جنوبی، گفت: خواهرخواندگی یکی از استان‌های قرقیزستان با خراسان جنوبی هم می‌تواند به توسعه تعاملات بینجامد.

خراسان جنوبی به جهت ساختار زمین شناسی ویژه‌ای که دارد، از حدود ۵۰ نوع ماده معدنی متنوع برخوردار است.

 ۱۱ درصد ذخایر قطعی معدنی ایران در خراسان جنوبی قرار دارد که زغال‌سنگ، منیزیت، خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی، بنتونیت، سنگ آهن، مرمریت، طلا، مس، پتاس و ... از مهمترین مواد معدنی این استان است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت:  از سفیر، رایزن اقتصادی، سرکنسول و هیئت‌های تجاری قرقیزستان برای سفر به خراسان جنوبی برای آشنایی با ظرفیت‌های استان  دعوت می کنیم.

ظرفیت های معدنی و کشاورزی خراسان جنوبی فرصتی برای سرمایه گذاری

استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های خراسان جنوبی به عنوان پایتخت معدنی ایرانی، فرصتی برای توسعه ارتباطات با کشور قرقیزستان است.

او گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در زمینه ذخایر معدنی، موضوع فرآوری این ذخایر از برنامه‌های اولویت دار ما در خراسان جنوبی است.

قناعت با اشاره به پیشینه اقدامات کشور قرقیزستان در زمینه بهره برداری از معادن و فرآوری ذخایر معدنی، گفت: این تجربه و توان می‌تواند در استان خراسان جنوبی نیز استفاده شود.

 تولید محصولات باکیفیت زرشک، زعفران و عناب از مهمترین فرصت‌های کشاورزی خراسان جنوبی است.

 این دیدار با حضور رایزن اقتصادی و سرکنسول قرقیزستان و نیز مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و نماینده وزارت خارجه در استان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.