صرفه جویی در مصرف برق به چاه‌های کشاورزی رسید

اگر کشاورزان در ساعات پیک بار حداقل به مدت ۵ ساعت موتور چاه‌های خود را خاموش نمایند، برق مصرفی آن‌ها در بقیه ساعات شبانه روز رایگان می‌شود.

 مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: طبق قراردادی که بین شرکت توزیع برق استان و کشاورزان منعقد می‌شود، اگر در ساعات پیک بار (۱۱ الی ۱۸) حداقل به مدت ۵ ساعت موتور چاه‌های خود را خاموش نمایند، برق مصرفی آن‌ها در بقیه ساعات شبانه روز رایگان می‌شود.

او گفت: ۶ هزار و ۳۳۴ تفاهم نامه در بخش‌های کشاورزی، عمومی، تجاری و اداری استان به منظور جبران ناترازی تولید و مصرف و کنترل پیک بار منعقد شده است که از این بین تعداد دو هزار و ۹۸۸ تفاهمنامه در بخش کشاورزی با واحد‌ها و صنف‌های مختلف منعقد شده است.

دادگر گفت: در استان ۷۰ درصد مصرف برق مربوط به بخش کشاورزی، صنعتی و عمومی است که در این بین بخش کشاورزی با ۳۰ درصد مصرف بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد انرژی برق در استان به وسیله ۱۷ درصد مشترکین برق مصرف می‌شود که این موضوع باعث متمرکز شدن فعالیت‌های مدیریت پاسخگویی بار و مدیریت بار در تعرفه‌های غیر خانگی شده است.

صرفه جویی در مصرف برق لازمه گذر از پیک تابستان

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: وزارت نیرو برای گذر از پیک تابستان صد برنامه مختلف دارد که این برنامه‌ها در چهار محور اصلی شامل اقدامات برای افزایش ظرفیت تامین برق، مدیریت مصرف و تقاضا، آمادگی شبکه سراسری برق و برنامه ریزی و مدیریت اجرا می‌شود.

او گفت: کاهش ذخایر مخزنی سد‌های بزرگ کشور به دلیل افت شدید نزولات آسمانی، محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا و تغییر رفتار مصرف مشترکین در تعرفه‌های مختلف و افزایش بار کشاورزی به دلیل کاهش بارندگی‌ها از جمله دلایل ناترازی بین تولید و مصرف در امسال است.

دادگر گفت: شروع زود هنگام مصارف چاه‌های کشاورزی، افزایش مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز و عدم اطمینان از تامین به موقع و کافی سوخت نیروگاه‌ها از دیگر دلایل ناترازی تولید و مصرف برق است.

مدیر عامل شرکت توریع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اصلاح ساعت کار ادارات و نهاد‌های عمومی در ایام اوج بار و تنظیم وسایل سرمایشی، مشارکت واحد‌های صنعتی و کشاورزی در طرح‌های مدیریت مصرف و جابه جایی بار، نصب کنتور هوشمند، کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات در ساعات اداری و ۶۰ درصدی خارج از ساعات اداری، تعدیل روشنایی معابر و جمع آوری رمز ارز‌ها از جمله راهکار‌ها و برنامه‌های شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک بار تابستانه است.

او گفت: امیدواریم با همکاری خوب مشترکین خانگی، صنایع و کشاورزان استان، تابستان امسال را بدون هیچ گونه محدودیت در تامین برق پایدار پشت سر بگذاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باقری
۲۲:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
با سلام و احترام
این طرح به طور اجباری بدون توجه به نظرات کشاورزان در اردکان یزد در حال اجرا می باشد. طرحی که منجر به خشک شدن درختان پسته میشود. هدف این طرح صرفا ریشه کن کردن کشاورزی در این منطقه و تامین برق و آب صنعت می باشد و دگر هیچ.