رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

برای رفع کمبود پزشک متخصص، از ظرفیت شورا‌ها و استانداری استفاده خواهیم کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در نشست شورای اسلامی استان گفت: در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با کمبود پزشک متخصص و حتی پزشک عمومی مواجه هستیم که برای حل این مشکل از ظرفیت شورا‌ها و استانداری بهره خواهیم برد.

به گفته موسوی میرزایی اقبال پزشکان برای گذراندن دوره خدمت در استان ما کم شده که نیاز است قوانین و مقررات تغییر کند و مشوق‌ها و امتیازاتی برای ماندگاری و ترغیب پزشکان برای خدمت در خراسان جنوبی در نظر گرفته شود.

او همچنین گفت: طرح‌های عمرانی نیمه تمامی در تمام استان داریم که در حال اجراست؛ ساخت بیمارستان در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، قاین و طبس ادامه دارد که باید روند آن تسریع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیگیر ساخت مراکز درمانی بزرگتر در شهر‌های درح، قهستان، شوسف و خضری دشت بیاض هم هستیم که مراحل اولیه ساخت آن شروع شده است.

آمبولانس‌های فرسوده و کمبود آن در تمام شهرستان‌ها

رئیس شورای اسلامی استان هم در این نشست گفت: یکی از مشکلاتی که ما در استان با آن مواجه هستیم کمبود آمبولانس است، بیشتر آمبولانس‌ها فرسوده هستند و جوابگوی نیاز استان نیستند.

حاجی آبادی گفت: ما همچنین خواستار ارتقاء دانشکده پرستاری و مامایی قاین و دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به دانشگاه علوم پزشکی هستیم، با این اتفاق تمایل پزشکان برای ماندگاری در استان بالا خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار