استاندار خراسان جنوبی خواستار شد

اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی شد.

استاندار خراسان جنوبی در دیدار آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان که با حضور مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: برای جبران مصوبات اولیه سفر که قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست، افزایش چندین برابری اعتبارات را درخواست داریم.

او گفت: درخواست ویژه استان، افزایش این اعتبارات بین هزار تا دو هزار میلیارد تومان است.

خراسان جنوبی، در شهریور ۱۴۰۰ مقصد سومین سفر استانی رئیس جمهور  بود که این سفر ۴۸ مصوبه داشت و ۱۹ دستگاه در قالب ۸۱ پروژه اعتبار گرفتند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در قالب این مصوبات، از کلیه ردیف‌های مشخص شده در قانون، اعتبارات متوازن، هدفمندی، ملی، تملک استانی و ابلاغی وزارت نفت، تخصیصی داشته ایم.

قناعت گفت: تاکنون یک ششم از اعتبارات سفر به استان تخصیص پیدا کرده است؛ وقتی شرایط مصوبات و حجم اعتبارات سفر برای خراسان جنوبی را با دیگر استان‌ها مقایسه می‌کنیم، به نظر می‌رسد جا برای کار بیشتر داشته و مصوبات می‌توانست غنی‌تر باشد.

او گفت: با عنایت به نگاه ویژه دولت به مناطق محروم و دلبستگی شما به خراسان جنوبی، این امید تقویت می‌شود که ما می‌توانیم افزایش این اعتبارات سفر را مطالبه نماییم.

استاندار خراسان جنوبی به روند اجرای پروژه راه آهن اشاره کرد و گفت: در نشست‌های متعدد با هر بانک عضو کنسرسیوم بانکی پروژه راه آهن دو سه مرتبه مذاکره شده، اما همچنان کار معطل مانده است که تسریع در روند اجرای کار، نگاه ویژه‌ای می‌طلبد.

قناعت با بیان اینکه خط انتقال آب دریای عمان از موضوعات کلیدی استان است، گفت: بر اساس مصوبه دولت، خط انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است، اما درخواست ما این است که انتقال آب دریای عمان به سیستان بلوچستان که مصوبه هیئت دولت را دارد، با قید یک مصوبه جدید یا متمم ویژه، به خراسان جنوبی هم رقم بخورد.

او به مصوبه هیئت دولت برای استان سیستان و بلوچستان و صدور مجوز واردات ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری و حمل و نقل از کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: درخواست ما این است که مجوز واردات این ماشین آلات به خراسان جنوبی و از مرز ماهیرود نیز داده شود، تا هزینه خرید این ماشین آلات کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.