پرداخت مالیات نقش موثری در توسعه همه جانبه کشور دارد

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت:مالیات ابزار موثری در راستای توسعه کشور است که بااجرای درست سیستم مالیاتی می‌تواند موجب شکوفایی اقتصادکشور باشد.

لطیفی به نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگ سازی عمومی در خصوص مالیات اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی و تبیین صحیح در خصوص نحوه وصول و محل مصارف حاصل از درآمد‌های مالیاتی و همچنین تشریح کارکرد‌ها و آثار پرداخت مالیات در شکوفایی اقتصاد موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم در پرداخت مالیات می‌ شود و توجه ویژه به این امر ضرورت تعامل و همکاری بیش از پیش صدا و سیما و سازمان امور مالیاتی را دوچندان می‌کند.

رئیس رسانه استانی می گوید: مالیات کارکنان و حقوق بگیران، قبل از پرداخت حقوقشان، کسر می‌شود، اما برخی افراد با انجام فعالیت‌های اقتصادی بزرگ و درآمد‌های آنچنانی، از پرداخت مالیات امتناع می‌کنند که توجه به اهمیت عدالت مالیاتی، بایداین موضوع در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

او ضمن اعلام آمادگی کامل صدا و سیمای استان برای افزایش تعاملات فی مابین گفت: فرهنگ سازی با ابزار هنری موجب نهادینه شدن امور و مقررات می‌شود و هزینه در این مسیر درواقع هزینه نبوده و نوعی سرمایه گذاری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان هم در ادامه این دیدار گفت: پرداخت مالیات در توسعه و رفاه ملی کشور نقش اساسی و مهمی  دارد.

شکوری گفت: مالیات وصول‌شده پس از واریز به خزانه دولت و بعد از تخصیص اعتبارات، جهت توسعه امور عمرانی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی استان هزینه می‌شودکه در این راستا درسال گذشته مبالغ مصوبی به شهرداریها، دهیاری‌ها و نقاط روستایی فاقد دهیاری پرداخت شده است.

او می گوید: امروز با سیستمی شدن فرآیند دریافت مالیات، معضل فرار‌های مالیاتی تاحدود بسیار زیادی مرتفع شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با تأکید بر نقش رسانه‌ها به ویژه صداوسیما برای فرهنگ سازی در این حوزه، گفت: ما نیز بر این موضوع تأکید داشته و واقفیم که صدا و سیما می‌تواند در این حوزه تأثیرات بسزایی داشته باشد لذا آمادگی داریم تا تعاملات خود با رسانه استانی را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.