نهادینه کردن فرهنگ قرآن و عترت در جامعه ضرورت دارد

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان گفت:ترویج سبک زندگی قرآنی درمیان جامعه پزشکی الگوی متعالی و باارزشی برای دانشجویان رشته‌های مختلف خواهد شد.

لطیفی در دیدار با هیئت امنای موسسه قرآنی جامعه پزشکی استان ضمن اظهار خرسندی از فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: وقتی به قرآن و اهل‌بیت (ع) توسل و تمسک کنیم و به این دو رکن اساسی نزدیک شویم، آرامش‌مان حفظ شده و هیچ گاه دچار خستگی و بی هویتی نمی‌شویم.

او با اشاره به ضرورت ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در میان افراد جامعه به خصوص جامعه پزشکی، گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی در میان جامعه پزشکی الگوی متعالی و باارزشی برای جویندگان دانش و دانشجویان رشته‌های مختلف خواهد شد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان با بیان اینکه سعادت انسان در گروی تمسک به قرآن و عترت و توجه به اهل ‎بیت عصمت و طهارت (ع) است، گفت: باید با ارائه راهکار‌های مهم بتوانیم در راستای ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در میان آحاد جامعه تلاش کنیم و قطعا نقش جامعه پزشکی درنشر فرهنگ قرآن و عترت در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

او از آمادگی کامل صداوسیما به منظور پوشش برنامه‌های جامعه قرآنی پزشکان استان زنجان خبر داد.

مدیر موسسه قرآنی جامعه پزشکی استان هم در این دیدار، گفت: پزشکی ما از قدیم همراه با حکمت بوده است و افتخار می‌کنیم که فرهنگ ما ایرانیان نشات گرفته از قرآن و عترت است ازاین رو تشکیل گروه قرآن و عترت جامعه پزشکلان استان را به فال نیک می‌گیریم.

 آیت الهی با تأکید بر اینکه باید یکی از اهداف و فعالیت‌های مهم ما در جامعه بخصوص در جامعه پزشکی، تقویت فرهنگ قرآن و عترت باشد، گفت: به لطف جمهوری اسلامی، قرآن در کشور ما توانسته است نشر پیدا کند، اما هنوز متأسفانه در برخی زوایای جامعه مهجور است و باید کاری کنیم که این نقیصه را برطرف کنیم.

او خواستار اطلاع رسانی و تعامل بیش از پیش رسانه استانی با این موسسه بمنظور توسعه فرهنگ قرآنی در بین نخبگان جامعه شد. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
لطفا فقط به روخوانی قرآن اکتفا نشود بلکه با استفاده از دستورات ورهنمودهای قرآنی به حل مشکلات مردم پرداخت .مثل: عدم پارک دوبله در سطح معابر شهر،عدم توقف با خودرو در تقاطع ها در ترافیک شهری و عدم ریختن زباله در سطح شهر وجاده ها از بابت نظافت شهری، عدم گرانفروشی ، احتکار و بسیار موارد دیگر که می توان با استفاده ار دستورات دینی وقرآنی به امر به معروف ونهی از منکر پرداخت . آموزش حقوق شهروندی و وظیفه یک همشهری در محل سکونت وتردد او .