نوبرانه زردآلو از جوزردان به بازار می‌آید

برداشت زردآلو در روستای جوزردان بشرویه زودتر از سایر مناطق آغاز می‌شود و نوبرانه‌های فصل گرما در اردیبهشت کام مردم را شیرین می‌کند.

با گرم شدن هوا در خراسان جنوبی کم کم میوه‌های تابستانه نیز رخ نمایان می‌کنند.

زردآلو یکی از میوه‌هایی است که در اواخر بهار از باغات برداشت می‌شود و کام کشاورزان و مردم را شیرین می‌کند.

اما در روستای جوزردان شهرستان بشرویه نوبرانه این میوه زودتر از سایر ارقام زردآلو برداشت می‌شود و اولین زردآلو روانه شده به بازار مربوط به این روستا است.

حجم بالای باردهی درختان و کیفیت خوب زردآلو در جوزردان

یکی از کشاورزان روستای جوزردان می‌گوید: به دلیل شرایط آب و هوایی و نوع زردآلو، در این روستا زودتر از بقیه جا‌ها برداشت این میوه آغاز می‌شود.

او می‌گوید: امسال نیز به لطف بارندگی ها، هم حجم باردهی درختان بیشتر است و هم زردآلو از کیفیت بالایی برخودار است که جای شکر دارد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کشاورزان نیز می‌گوید: هر روز به کمک یکدیگر از باغات حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم زردآلو برداشت می‌کنیم و روانه بازار مصرف می‌شود.

او می‌گوید: شهر‌های اصفهان، یزد و مشهد مقاصدی هستند که زردآلو‌های جوزردان به آن‌ها ارسال می‌شود و سود خوبی نیز نصیب کشاورزان می‌شود.

باردهی ۱۱۶ هکتار از باغات زردآلو در بشرویه

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: سطح زیرکشت محصول زردآلو در شهرستان بشرویه ۱۲۰ هکتار است.

او گفت: از این میزان ۱۱۶ هکتار درختان بارده دارد و میوه آن‌ها در فصل گرما برداشت و روانه بازار‌های مختلف می‌شود.

سرچاهی گفت: شاهرودی، نوری و لاسگردی از جمله ارقام کشت شده زردآلو در شهرستان بشرویه است و علاوه بر این ها، ارقام محلی نیز وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: اخیرا یک نوع زودرس نیز در شهرستان به عمل آمده است؛ امسال نیز حدود ۸۳۵ تُن زردآلو از باغات بشرویه برداشت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار