معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

برگزاری «افطاری‌های وحدت و مقاومت» در سراسر کشور

معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری نشست‌هایی با عنوان «افطاری‌های وحدت و مقاومت» در کشور خبر داد.

حجت الاسلام علی‌اصغر کمالی در حاشیه نشست «افطاری‌های وحدت و مقاومت» در تایباد گفت: این نشست‌ها و همایش‌ها به مناسبت ماه رمضان و روز جهانی قدس در سراسر کشور و به ویژه در استان‌های تلفیقی برگزار می‌شود که در خصوص وحدت شیعه و سنی و با محوریت تبیین فرهنگ مقاومت و ایستادگی است.

او گفت: در این نشست‌ها از ظرفیت علمای دین، اندیشمندان، هنرمندان، فعالان رسانه و ورزشکاران استفاده می‌شود و این افراد راهکار‌های خود را در مورد ترویج فرهنگ ایستادگی و زنده‌نگه‌داشتن آرمان‌های قدس در جلسه به بحث و تبادل نظر می‌گذارند.

به گفته او راهکار‌هایی که قابلیت اجرا در شهرستان و حتی کشور را داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جامعه حساسیتش را نسبت به فلسطین از دست ندهد.

تشکیل کلینیک‌هایی برای رهاشدگان از فرقه‌های انحرافی

معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رویکرد این اداره کل در ابتدا هدایت و روشنگری است و در یکی از وظایفش سعی در مقابله با فرقه‌های انحرافی و ضاله توسط متخصصان در سطح کشور دارد.

او گفت: جدای از اقدامات دستگاه‌های امنیتی، اداره کل ادیان و مذاهب کلینیک‌هایی برای افراد رهاشده یا در حال برگشت از این فرقه‌های نوظهور تاسیس کرده است.

حجت الاسلام کمالی گفت: رهاشدگان از مسلک‌های ضاله با مشکلات هویتی، شخصیتی و فکری مواجه هستند که با همکاری نهاد‌های مختلف شناسایی شده و طی چندین جلسه در این کلینیک ها، تقویت و حمایت می‌شوند.

به گفته او عرفان‌های حلقه و نوپدید، بهائیت و مسیحیت تبشیری از جمله مسلک‌های انحرافی هستند که پیروان کمی ندارند و گرایش شدیدی به آن‌ها وجود ندارد.

در حاشیه نشست «افطاری‌های وحدت و مقاومت» در تایباد، علما و نماینده اقشار مختلف مردم در خصوص مسئله قدس شریف بیانایی را ارائه دادند.

برچسب ها: روز قدس ، وحدت ، عرفان حلقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار