گرامیداشت یاد شهدای افغانستانی در نمایشگاهی از جنس خاطره

در دوران جنگ تحمیلی، علاوه بر شهدای ایرانی افرادی نیز از کشور افغانستان به درجه شهادت نائل آمده اند و یاد آن ها گرامی داشته می شود.

افغانستان کشوری هم مرز و همسایه با جمهوری اسلامی ایران است که مردمانش با ایرانیان اشتراکات زیادی دارند.

پیوند مردم ایران و افغانستان آنچنان عمیق است که نام شهدای افغانستانی در تاریخ دفاع مقدس دیده می‌شود.

حالا نمایشگاه عکس از قندهار تا شرهانی برای گرامیداشت یاد شهدای افغانستانی در بیرجند در حال برگزاری است و در این نمایشگاه با برادر شهید احسان اسماعیلی که از شهدای افغانستانی است هم کلام شدیم.

مفتخر به حضور برادرم در جنگ هستم

برادر شهید احسان اسماعیلی گفت: برای ما موجب افتخار است که برادرمان در راهی قدم گذاشته است که سربلندی و عزت نتیجه آن بوده است.

او گفت: برادرم مقلد امام خمینی (ره) بود و بنا به فرمایش امام راحل، برادرم عازم جبهه شد و در ۲۲ فروردین سال ۶۲ در منطقه شرهانی به شهادت رسید.


بیشتر بخوانید


برادر شهید افغانستانی گفت: انگیزه برادرم برای حضور در جنگ، کمک برای پیروزی ایران بود، زیرا اگر جمهوری اسلامی ایران در جنگ شکست می‌خورد، اسلام ناب نیز نابود می‌شد و اثری از آن باقی نمی‌ماند.

او گفت: پایبندی به اعتقادات و لزوم دفاع از دین انگیزه‌ای شد تا برادرم در جنگ شرکت کند و ما نیز از او حمایت کنیم.

علاقه به ایران و اسلام، انگیزه جوانان افغانستانی

کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: حضور جوانان افغانستانی در جنگ نشان دهنده علاقه زیاد آن‌ها به ایران و اسلام بوده است.

او گفت: این علاقه به حدی بوده است که آن‌ها بدون داشتن مدرک هویتی در جنگ‌ها شرکت می‌کردند و در مبارزه حق علیه باطل شرکت داشته اند.

کریمیان گفت: نمایشگاه عکس از ۲۴ فروردین به مدت سه روز در محل نگارخانه سینما بهمن بر پا و ۴۶ اثر منتخب از ۴۰۰ عکس آرشیوی موجود از خاطرات جهادی حزب الله قندهار افغانستان در آن به نمایش گذاشته شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: این عکس‌ها برای اولین بار بعد از سی سال به نمایش گذاشته شده است و نمایان گر اتحاد ملت ایران و افغانستان در هشت سال دفاع مقدس تا به امروز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار