موزه استکبارستیزی طبس ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: موزه ملی استکبارستیزی در طبس ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد و باید در احداث آن از ظرفیت‌های کشوری هم استفاده شود.

قناعت امروز در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در واقعه صحرای طبس، پوزه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی به خاک مالیده شد.

او با تأکید بر جبران غفلت چندین ساله در ساخت موزه استکبارستیزی طبس که ظرفیت بین المللی شدن را دارد گفت: باید در اجرا و تأمین زیرساخت‌های این موزه از ظرفیت‌های کشوری استفاده و مراسم روز پنجم اردیبهشت نیز با شکوه تر از همیشه برگزار شود.

قناعت گفت: موقعیت جغرافیایی مسجد شُکر و قرار گرفتن آن در حاشیه جاده دسترسی استان‌های مرکزی و غربی به مشهد مقدس، می‌طلبد که این فضا به عنوان یک مجتمع رفاهی بین راهی و استراحتگاه تجهیز شود تا در فرصت حضور مسافران، رانندگان، گردشگران و نسل جدید واقعه طبس را تبیین کرد.

تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس در بیرجند و تکمیل ۱۱ المان شهدا و همچنین تدوین دانشنامه دفاع مقدس با بهره گیری از راویان حاضر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار از مسئولان خواست که در انجام آن تلاش مضاعف کنند تا عقب ماندگی‌های فعلی جبران شود.

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این نشست از پیشرفت ۳۵ درصدی ساخت موزه استکبارستیزی طبس خبر داد و گفت: این موزه در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع ساخته می‌شود که در بودجه امسال هم ردیف ملی به آن تعلق گرفته است.

او گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، ۱۵ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور و ۱۴.۵ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ به آن تعلق گرفته است که این موزه شامل گالری‌ها و مرکز اسناد خواهد بود.

سرهنگ فلاحی گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای ساخت موزه دفاع مقدس در مرکز استان اختصاص یافته است که این اعتبار باید تا سال ۱۴۰۳ برای ساخت موزه هزینه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برای ساخت یادمان‌های شهدای گمنام نیز ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مسئول اجرایی موزه استکبار ستیزی طبس هم با قدردانی از تلاش صدا و سیما استان در پوشش برنامه‌های سالروز شکست آمریکا در طبس گفت: برنامه‌های امسال ۵ اردیبهشت نیز در حرم امامزاده موسی الکاظم (ع) طبس و مسجد شُکر  برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم از ساخت نماهنگ موسیقی فاخر برای ۵ اردیبهشت خبر داد و گفت: صدا و سیمای استان همانند سال‌های گذشته آمادگی دارد برنامه‌های سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس را در بخش‌های مختلف رادیویی، تلویزیونی، خبر و فضای مجازی پخش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.