ضرورت تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی

استاندار کرمان بر طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی تأکید کرد و نقش استان های یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان را در این زمینه مؤثر دانست.

علی زینی وند در دیدار با مدیران کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌های کرمان و یزد بر هم اندیشی و تبادل اطلاعات در ساماندهی اتباع و تدوین قوانین لازم تأکید کرد.

او گفت: استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان می‌توانند در تبیین یک طرح جامع فراگیر در ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی مؤثر باشند.

استاندار کرمان گفت: باید پیشنهادات دقیق و عملیاتی را تدوین کنیم و به مسئولین تصمیم ساز قانون گذار ارائه دهیم تا سامان پیدا کند و استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه اولین کانون‌های مواجهه با اتباع خارجی هستند می‌توانند در این حوزه نقش مؤثری داشته باشند.

او گفت: کارگروه مشخصی بین این استان‌ها ایجاد شود و با تشکیل جلسات کارشناسی با دستگاه‌های مرتبط به صورت فنی و تخصصی درباره موضوع؛ بحث و موارد لازم تدوین شود.

استاندار کرمان گفت: برای ساماندهی اتباع باید بین هویت و تابعیت تفکیک قائل شویم. تابعیت در هر کشوری دستورالعمل‌های خاصی دارد و تابع قوانین حاکم بر کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار