آمادگی سفارت آلمان و مؤسسه سکوآ برای ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی

سفارت آلمان و مؤسسه سکوآ جهت ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی مقیم کشور ایران اعلام آمادگی کردند.

 

روز سه شنبه ( ۱۴۰۰/۱۲/۱۷) هانس اودو موتسل، سفیر کشور آلمان در ایران در دیدار با صادق رضادوست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت:خواستار توسعه بیشتر روابط در انجام امور مربوط به پناهندگان افغانستانی شد.

سفارت آلمان و مؤسسه سکوآ جهت ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی مقیم کشور ایران اعلام آمادگی کردند

سفیر آلمان می گوید: مسائل و مشکلات مربوط به پناهجویان و پناهندگان افغانستانی برای ما حائز اهمیت است و ما تلاش خود را در جهت حمایت از آنها تا زمان به ثبات رسیدن کشور افغانستان ادامه خواهیم داد.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نگاه ایران به پناهجویان افغانستانی نگاهی بشر دوستانه می باشد اما در این شرایط فعلی که ایران با تحریم های ظالمانه مواجه است؛ این اقدام باید با حمایت های سازمان های  بین المللی و کشورهای اروپا صورت پذیرد تا هرچه سریعتر مشکلات و معضلات پناهجویان حل و شرایط بازگشت داوطلبانه به کشورشان  فراهم گردد.

سفارت آلمان و مؤسسه سکوآ جهت ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی مقیم کشور ایران اعلام آمادگی کردند

 روز یک شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ سوزان گرلاخ، رئیس دفتر نمایندگی مؤسسه سکوآ در ایران با صادق رضادوست، دیدار و گفت و گو کردند.  

سوزان گرلاخ  گفت: ما به دنبال حرفه آموزی و توانمند سازی پناهندگان می باشیم تا بتوانند شغل مناسب جهت امرار معاش خود داشته باشند.

گرلاخ در پایان سخنان خود، به تجهیز کارگاه های مشترک شرکای اجرایی و برگزاری دوره های آموزشی جهت خود ساختگی و داشتن حرفه مناسب برای بازگشت داوطلبانه به کشور افغانستان اشاره نمود.

سفارت آلمان و مؤسسه سکوآ جهت ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی مقیم کشور ایران اعلام آمادگی کردند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور بر حمایت های سازمان های بین المللی و کمک نمودن به جمهوری اسلامی ایران در رشد و تعالی پناهندگان جهت بازگشت داوطلبانه به وطن خود و کمک به سازندگی کشور افغانستان ابراز امیدواری نمود.

رضادوست در پایان نشست ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده جهت برگزاری دوره های آموزشی ، به برگزاری جلسات مشترک با کلیه شرکای اجرایی به منظور تسریع در روند اجرای فعالیت ها و پاسخگویی به نیازها در راستای اجرای مطلوبتر پروژه ها اشاره کرد.

در نشست های این هفته وزارت کشور با سفیر آلمان و نماینده سکوآ، حمایت از ایران در توسعه خدمات به پناهندگان افغانستانی مطرح شد.

صادق رضادوست، این هفته در جلساتی جداگانه با سفیر آلمان در ایران و رئیس دفتر نمایندگی مؤسسه سکوآ در ایران دیدار هایی داشته است.

برچسب ها: ایران ، آلمان ، سکوآ ، مهاجرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.