لرستان جزو ۱۶ استان ممنوعه برای اتباع خارجی است

بکارگیری مهاجرین افغانستانی در واحدهای اقتصادی لرستان ممنوع است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به قانون به‌کارگیری اتباع خارجی بکارگیری هر گونه اتباع خارجی در واحدهای اقتصادی سطح این استان ممنوع است.

سید فرهاد ناصری‌نیا با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از شورای‌عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع خارجی در ۱۶ استان کشور ممنوع است، اظهار کرد: لرستان نیز جزو ۱۶ استان ممنوعه اعلام شده و بازرسان این اداره‌کل علاوه بر نظارت‌های مستمر از واحدهای اقتصادی سطح استان با همکاری نیروی انتظامی گشت‌های مشترکی دارند که بصورت برنامه ریزی در طول سال انجام و شناسایی اتباع غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته و به طور جد نظارت‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا بازرسان واحد اشتغال اتباع خارجی  این اداره‌کل در هشت ماهه امسال با انجام ۸۴۴ مورد بازرسی با هدف شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی لرستان  ۲۱۵ نفر را شناسایی کردند.

ناصری‌نیا با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی گشت‌های مشترکی نیز انجام می‌شود، گفت: همچنین در راستای نظارت بر به‌ کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی در هشت ماهه امسال بیش ۶۰ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع  غیر مجاز از کشور اقدام کردند.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی لرستان ادامه داد: بیشترین اتباع  شناسایی شده در بخش‌های کشاورزی، کارگاه‌های مرغداری، کوره‌های آجر پزی و ساختمان سازی بوده که از طریق استان‌های مرکزی و اصفهان وارد استان می‌شوند.

وی تأکید کرد: هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط اداره‌ها، نهادها، کارگاه‌ها، صنوف و کارفرمایان طبق ماده ۱۲۰ قانون کار ممنوع بوده و درصورت به کارگیری اتباع فاقد پروانه کار، کارفرمایان در مرحله اول به ازای هر روز اشتغال مبلغ هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه محکوم خواهند شد و در صورت تکرار تخلف، این مبلغ به ۱۷ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۸۰ ریال افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
الکوستون الپارت تا ته
آخرین اخبار