آذربایجان غربی؛ رتبه نخست کشور در ثبت موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با صدور 1400 سند رسمی برای موقوفات رتبه نخست کشور، در تثبیت مالکیت موقوفات نصیب استان شد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت گفت: در یک سال گذشته با همکاری و مشارکت اداره کل ثبت و اسناد استان، برای بیش از یک هزار و ۴۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی سند رسمی صادر شد و ۵۰۰ سند قدیمی موقوفات به دفترچه تک برگی تبدیل شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی می گوید: پیشگیری از دخل و تصرف در موقوفات استان از مهمترین اهداف صدور سند مالکیت به موقوفات استان است و آذربایجان غربی برای چهارمین سال متوالی رتبه برتر صدور سند به موقوفات در کشور را کسب کرد.

به گفته وی سال گذشته یک سوم موقوفات استان، در خوی سند مالکیت دریافت کرده اند و شهرستان خوی با صدور ۴۰۰ سند به موقوفات در استان رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در یک سال گذشته موقوفات استان ۳۱۰ میلیارد ریال درآمد داشتند که ۱۲۰ میلیارد ریال آن براساس نیات واقفان نیک اندیش برای تامین نیازمستمندان هزینه شده است.

حجت الاسلام جوانبخت می گوید: در یک سال گذشته در بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از بقاع متبرکه و موقوفات استان عملیات مرمت و بازسازی اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.