۱۳ مورد وقف جدید امسال در سردشت ثبت شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رحمان شمسی اظهار کرد: امسال خوشبختانه به همت والای خیران نیک اندیش ۱۳ وقف جدید به ارزش کلی ۵۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات اداره این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این موقوفات شاملهشت باب ساختمان مسکونی با زیربنا‌های مختلف از ۹۰ متر مربع تا ۵۸۵ متر مربع و ۲ قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع به همراه یک اصله درخت گردو مثمر، ۲ قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۰۰ و ۲۳۲ متر مربع و یک باغ انگور به مساحت ۲ هزار متر مربع است.

وی بیان کرد: این موقوفات بیشتر با هدف و نیت اختصاص به خانه عالم، پرداخت حقوق امام جماعت و خادم و هزینه‌های ضروری مساجد وقف شده اند.

شمسی افزود: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان وقف با مقاصد و نیات در حوزه‌های مختلف همچون وقف شهدای معظم، قرآن کریم، اشتغالزایی، بهداشت و درمان، ورزش و آموزش نیز نیاز است.

وی گفت: در راستای فرهنگ سازی سنت حسنه وقف با نیات جدید در جامعه باید اقدامات لازم توسط مسوولان انجام گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت ادامه داد: در راستای حفظ و صیانت از حریم رقبات و موقوفات و حراست از نیات واقفان و تثبیت حریم موقوفات، این اداره سالانه اقدام به اخذ اسناد مالکیت برای موقوفات و رقبات تحت تولیت خود می‌کند.

وی اظهار کرد: امسال در این جهت ۳۰ سند تک برگی با هزینه ۱۵۰ میلیون ریال اخذ شده که بیشتر مربوط به موقوفات مسکونی و اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.