برکوه، سدی که همیشه آب دارد

سد برکوه که در شهرستان سربیشه واقع شده است، همیشه آب دارد و جزو جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نیز به شمار می‌رود.

برکوه سدی دائمی در روستای برکوه شهرستان سربیشه است که با ایجاد جاذبه‌ای چشم نواز، مقصدی جالب و زیبا برای گردشگران شناخته شده است.

این آبگیر دائمی و جاذبه گردشگری در ده کیلومتری مرکز شهرستان سربیشه و در مجاورت روستایی به‌همین نام قرار دارد و اطراف آن با نیزار‌هایی پوشیده شده است.

فضای سبز اطراف سد و جاده دسترسی آسفالته با مناظر زیبای آن، طبیعت دوستان را به کنار این آبگیر زیبا می‌کشاند.

سد برکوه، آماده پذیرایی از مسافران

یکی از اهالی روستای برکوه می‌گوید: تا یک ماه آینده نیزار‌های اطراف سد، سرسبزی خاصی را به این منطقه می‌بخشند و هوا نیز در این منطقه معتدل می‌شود.

او می‌گوید: دائمی بودن این سد و همیشه پر بودن آن از آب سبب شده تا افراد در هر زمانی خودشان را به این منطقه برسانند و از سد برکوه دیدن کنند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از اهالی برکوه می‌گوید: برای خود ما هم جایی زیباتر از این سد وجود ندارد و هر گاه قصد تفریح می‌کنیم به کناره سد برکوه می‌آییم.

او گفت: حدود ۴۰ سال پیش اهالی این روستا، سد برکوه را به صورت سنتی احداث کرده اند که امروز به محلی برای گردش نیز تبدیل شده است.

اجرای طرح گردشگری در سد برکوه

اما در سال ۱۳۹۷ طرح گردشگری سد برکوه سربیشه آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ دومین فاز آن تکمیل شده است.

اتفاقی مسئول سابق اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سربیشه گفته بود: طرح گردشگری برکوه در محدوده تپه مشرف‌به سد برکوه و در منطقه‌ای بسیار خوش آب‌وهوا و ییلاقی از سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۹۸ شاهد اتمام دومین فاز احداث آن بودیم.

او گفت: این طرح با همکاری و مشارکت دهیاری برکوه و بخشداری مرکزی سربیشه اجرا شد و توانسته ایم بخشی از محوطه‌سازی و سکو‌های استراحت را که در بالای تپه جانمایی شده احداث و تکمیل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.