مکان‌های تاریخی بیرجند میزبان گردشگران نوروزی

شهرستان بیرجند با قدمتی کهن و با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری توانسته امسال از مقاصد خاطره‌انگیز برای مسافران نوروزی باشد.

سری به مکان‌های تاریخی بیرجند زدیم که مملو از مسافر و گردشگر بود؛ قلعه بیرجند و ارگ کلاه فرنگی از نقاطی اند که برای مسافران جذابیت بیشتری داشته  و پر از جمعیت است.

یکی از مسافران که از تهران به قلعه تاریخی بیرجند آمده بود به خبرنگار ما گفت: این قلعه برای ما جذابیت بسیاری داشت؛ همین که از بالای برج‌های آن می‌شود تمام شهر را نظاره کرد بسیار عالی است.

مسافر دیگری که از تایباد بیرجند را برای سفر انتخاب کرده بود گفت: آرامش شب‌های قلعه بسیار زیبا است و پیشنهاد می‌کنم که حتما از این قلعه زیبا در شب دیدن کنید.


بیشتر بخوانید


ارگ کلاه فرنگی هم یکی دیگر از مکان‌های تاریخی بیرجند است که برای نوروز امسال آماده سازی شده است و ترمیم، مرمت و نورپردازی آن باعث شده امسال شاهد حضور بیشتری از مسافران و گردشگران نوروزی در آن باشیم.

یکی از مسافرین در این ارگ گفت: معماری و عظمت آن در اوج سادگی بی نظیر و نشان دهنده‌ هویت این شهر است.

او گفت: من هر ساله برای دیدن این ارگ به بیرجند سفرمی کنم و جذابیت زیادی برای من دارد.

یکی دیگراز گردشگران که اهل شیراز بود گفت: مجموع فضا‌های به وجود آمده در طبقه همکف، علاوه بر دارا بودن تزئینات و فنون تزئینی گوناگون به گونه‌ای طراحی شده که فضا‌های مختلف مانند هشتی، گنبدی‌ها و اتاق‌ها به وسیله دالان‌های ارتباطی با هم مرتبط  هستند و این نظر ما را به خود جلب کرد.

گفتنی است که ارگ کلاه فرنگی واقع در شهر بیرجند و متعلق به اواخر دوره زندیه است که با شماره ۱۸۸۰ در ۱۱ مرداد سال ۷۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار