مردم، مسئولین و نخبگان سه ضلع تحقق شعار سال

در صورتی که مردم، مسئولین و نخبگان دست به دست هم دهند و مشکلات را برطرف کنند و از کالا‌های باکیفیت دانش بنیان استفاده شود، شعار سال محقق می‌شود.

تولید ملی کلید واژه پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بود.

امسال نیز تولید پایه شعار سال شد، اما تولیدی که ۲ مولفه دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین بودن را دارا باشد.

محصولات و تولیدات دانش بنیان در تمام جهان یکی از مولفه‌های قدرت به شمار می‌رود و در کشور ما نیز شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند این قدرت را در دست بگیرند.

مسئولین موانع را از جلوی پای حوزه دانش بنیان بردارند

محمودی یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: مردم، مسئولین و نخبگان سه ضلعی هستند که باید در تحقق شعار سال بکوشند؛ وظیفه مردم این است که از کالا‌های داخلی و دانش بنیان حمایت کنند.

او می‌گوید: مسئولین نیز باید با برداشتن موانع از سر راه نخبگان راه را برای آن‌ها هموار کنند و نخبگان نیز باید محصول باکیفیتی را تولید کنند که قابلیت عرضه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


شریفی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی می‌گوید: در چند سال اخیر نتوانسته ایم به خوبی در زمینه محصولات و مشاغل دانش بنیان عمل کنیم و شعار سال می‌تواند اهرمی باشد برای اینکه این گونه مشاغل و محصولات رشد کنند.

او می‌گوید: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و اقتصادمان رشد کند، باید نکات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب (مدظله العالی) را مدنظر قرار دهیم و به آن‌ها عمل کنیم.

عدم اطلاع از حوزه دانش بنیان، اشکال اصلی در حوزه علم

احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: یکی از موانع اصلی حوزه دانش بنیان آشنا نبودن افراد و حتی مسئولین با این حوزه است.

او گفت: بخش خصوصی نیز آشنایی چندانی با این حوزه ندارد و به همین دلیل تسهیلات مربوط به این نوع از حرفه‌ها با تأخیر داده می‌شود که کار را برای عاملان سخت می‌کند.

احمدی زاده گفت: گاهی اوقات برای تسهیلات ضمانت‌هایی از نخبگان خواسته می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند از عهده این نوع ضمانت‌ها بر بیایند و به همین دلیل دلسرد می‌شوند.

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از وجوه تمایز شعار امسال با سال‌های گذشته این است که رهبری در این شعار به کیفی بودن تولید و ویژگی‌هایی که باید یک تولید خوب داشته باشد اشاره کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار