مشکلات ۱۰ ساله سه واحد تولیدی خراسان جنوبی تعیین تکلیف شد

مشکلات ۱۰ ساله سه واحد تولیدی و گردشگری خراسان جنوبی در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تعیین تکلیف شد.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: سال ۱۴۰۰ از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نامگذاری شد که در استان موانعی که بر سر راه تولید کنندگان بود برداشته شد، اما قطعا کافی نیست و تلاش‌ها باید مضاعف شود تا خواسته مقام معظم رهبری و آنچه امروز بسیار به آن نیازمند هستیم در شرایط تحریم محقق شود.

او گفت: حمایت از تولید در دادگستری باید مداومت داشته باشد، زیرا یکی از مهمترین مسائلی که در کشور وجود دارد و مسئولان باید در این زمینه همت کنند حمایت از تولید کنندگان واقعی است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: مشکلات تولید کنندگان به ما منعکس و پیگیری‌های لازم به عمل می‌آید، در بعضی موارد مشکلات با پیگیری دبیرخانه مرتفع می‌شود و در برخی از موارد هم مشکلات در ستاد پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با روی کار آمدن دولت جدیدی که دولت تلاش، کار و خدمت است امیدواریم وضعیت واحد‌های تولیدی توسط مسئولان مرتبط تولید حل شود که نیاز به ارجاع موضوعات به این ستاد نباشد.

او گفت: انتظار هم همین است مسئولانی که وظیفه‌ای در این زمینه دارند به گونه‌ای عمل کنند که چرخ تولید را تسهیل و بچرخانند و نیاز به اینکه قوه قضائیه به این امور رسیدگی کند نباشد.

بررسی مشکلات شرکت‌های تولیدی صنعتی سپهر خاوران، کارخانه شیر و لبنیات نهبندان و شرکت اسکان گردشگران سپهر از مهم ترین موارد این ستاد بود که عمده مشکلات مالی و طرح دعوی با بانک‌های عامل مطرح و تعیین تکلیف شد.

حجت الاسلام نسایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در این ستاد گفت: دستگاه قضایی در صدد آن است که به واحد‌های تولیدی کمک کند، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۱ تقاضا از طریق شرکت‌ها و دستگاه‌های خدمت‌رسان به دبیرخانه ارسال و خیلی از موارد مرتفع شده است.

او گفت: در سال ۹۹ نامه‌ای به دبیرخانه ستاد برای بانک‌ها و موسسات مالی نوشته شد که با هدف حمایت از تولید صدور اجراییه برای کارخانه‌های در حال تولید، بانک‌ها و موسسات مالی ممنوع شد مگر اینکه دستور دستگاه قضایی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.