صدور بیش از ۱.۵ میلیون هکتار سند تک برگی عرصه‌های منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : تاکنون برای بیش از ۱.۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان سند تک برگی صادر شده است.

انشالله کولانی گفت : استان کرمانشاه ۵۲۶ هزار هکتار جنگل دارد، استان کرمانشاه ششمین استان از نظر سطح برخورداری از جنگل‌های زاگرس در کشور است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه جنگل‌های زاگرس تامین کننده ۴۰ درصد آب شیرین کشور هستند، این جنگل‌ها ریه‌های کشور به شمار می‌روند.

هر هکتار جنگل سالانه ۲.۵ تن اکسیژن تولید می‌کند که معادل اکسیژن مورد نیاز ۱۰ نفر است، هر هکتار جنگل ۶۸.۵ تن گردوغبار را در خود رسوب می‌دهد که هیچ فیلتری توانایی رسوب این حجم از گرد و غبار را ندارد.

 ۲۷۰ هزار تن علوفه در جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه تولید می شود این میزان علوفه که به رایگان در اختیار دامداران قرار می‌گیرد، تامین کننده معاش ۱۶۹ هزار خانوار است.

کولانی می گوید: تا سال ۱۳۹۸ کار حد نگاری (کاداستر) در اراضی منابع طبیعی استان در سطح ۹۰ هزار هکتار انجام شده بود، هم اکنون از مجموع یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان، کار حدنگاری یک میلیون و ۵۷۰ هزار هکتار انجام شده و برای یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان سند تک برگی صادر شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.