کاشت بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال دراستان کرمانشاه

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال دراستان کرمانشاه کاشته شده و قرار است ۲۰۰ هزار اصله نهال دیگر تا یکشنبه هفته آینده غرس شود.

عبدالعلی جلیلیان گفت : نهال‌ها شامل گونه‌های سردسیری مثل افرا، زبان گنجشگ، اقاقیا، عرعر و ارغوان و گونه‌های گرمسیری مثل اکالیپتوس و کُنار است که در مناطق سردسیر و گرمسیر استان غرس خواهند شد.

به گفته رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی استان کرمانشاه از مجموع نهال‌هایی که در هفته منابع طبیعی در نقاط مختلف استان کاشته خواهد شد، ۱۵۰ هزار اصله آن در قالب طرح زراعت چوب در سطح ۲۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان غرس خواهد شد.

۷۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی امسال در استان رس شد از این تعداد، ۳۵۰ هزار اصله نهال را منابع طبیعی استان، ۲۰۰ هزار اصله نهال راسازمان جهاد کشاورزی استان و بیش از ۸۹ هزار اصله نهال را سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه و بالغ بر ۴۵ هزار اصله نهال را دوستداران طبیعت می‌کارند.

توزیع نهال را تنها در پادگان‌های نظامی، دانشگاه ها، فضای کارخانجات و شرکت‌ها و صنایع بزرگ خواهیم داشت و توزیع عمومی تنها به صورت محدود در سطح ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها خواهیم داشت.

جلیلیان می گوید: در داخل استان دو نهالستان شامل یک نهالستان گرمسیری در شهرستان سرپلذهاب و یک نهالستان سردسیری در شهرستان اسلام آبادغرب داریم، تمامی نهال‌هایی که در هفته منابع طبیعی در نقاط مختلف استان غرس خواهد شد، در نهالستان‌های داخل استان تولید شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.