خرید و فروش آبزیان ممنوعه تخلف است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از انواع سمندرآبی، لاکپشت مینیاتوری، سنبل آبی و مارماهی به عنوان آبزیان ممنوعه نام برد و گفت : خرید و فروش اقلام نام برده تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

آزاد شیخ ویسی گفت : زمانی که شهروندان اقدام به خرید انواع آبزیان می‌کنند این اقدام آن‌ها به معنای حمایت از فروشندگان آبزیان است و درخواست ما این است که مردم از خرید آبزیان خودداری کنند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه متاسفانه با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، شاهد رواج بازار فروش انواع آبزیان در شهر‌ها هستیم و در استان کرمانشاه نیز در مکان‌های متفاوت و زیادی اقدام به فروش آبزیان می‌شود.

تیم‌هایی از سوی یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان کرمانشاه در نظر گرفته شده اند تا در محل‌هایی که احتمال فروش انواع آبزیان در آن مکان‌ها وجود دارد حضور پیدا کرده و با متخلفان برابر قانون صید و شکار برخورد کنند

درخواست ما این است که مردم از خرید آبزیان خودداری کنند چرا که با خرید آبزیان، خزانه ژنتیکی دچار تغییر می‌شود و گاه شاهد هستیم که این آبزیان در محیط‌هایی از جمله رودخانه ها، تالاب ها، سراب‌ها و آب‌های آزاد رها می‌شوند و به طور کلی چرخه حیات را با تغییر همراه می‌کنند.

شیخ ویسی می گوید: از مردم و همشهریان درخواست می شود درصورت مشاهده هر نوع تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۴۰ در میان بگذارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.