ورود توده گرد و غبار به هوای استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : باتوجه به پیش‌بینی اداره هواشناسی، مبنی بر وزش شدید باد همراه با ورود توده گرد و غبار به هوای استان تقاضا می‌شود به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی بخصوص توسط گروه‌های پرخطر رعایت شود.

ابراهیم شکیبا گفت : باتوجه به وقوع گرد و غبار در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری و بالا بودن میزان ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در استان کرمانشاه، هم استانی‌ها به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی زیر را در شهر‌های بحرانی برای کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شهر‌های با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گرد و غبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند، حضور در بوستان‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

تردد خودرو‌های شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارید و در صورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n ۹۵ یا ماسک (ffp ۲، ffp ۳ به همراه ماسک‌های سه لایه) است.

کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

شکیبا می گوید: مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات برای دفع سموم از بدن ضروری است تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.