ضرورت استفاده از ایده‌های نو برای جذب گردشگران نوروزی

فرماندار شهرستان بیرجند از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست تا با همکاری یکدیگر و ارائه ایده های نو گردشگران را برای بازدید از مکان های گردشگری جذب کنند.

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند در نشست با اصحاب رسانه گفت: تمام دستگاه‌ها و ادارات مربوطه در شهرستان  بیرجند زمینه‌های لازم برای جذب گردشگران را فراهم و نهایت اخلاق کریمانه و خوشرویی در برخورد با گردشگران را مدنظر کار خود قرار دهند.

او همچنین از همشهریان خواست تا با رعایت حفظ اموال شخصی زمینه سرقت برای سارقان را بسته و از دستگاه‌های متولی خواست تا از دادن مرخصی به مجرمان سابقه دار در ایام نوروز خودداری کنند.

فاضلی فرد گفت: در این ایام تمام دستگاه‌ها باید با همراهی یکدیگر نسبت به شناساندن مراکز تفریحی و گردشگری به مسافران و حفظ امنیت آن‌ها تلاش و مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

فرماندار بیرجند گفت: فضای مجازی یکی از بهترین ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن برای تبلیغ و شناساندن مناطق و مراکز گردشگری خراسان جنوبی به مسافران نوروزی بهره برد.

در ادامه این جلسه شهردار بیرجند از کاشت ۹۰۰ پیاز لاله، هفت هزار و ۹۰۰ انواع درخت و نهال، راه اندازی میدان تره بار، شصت هزار متر رنگ آمیزی شهری، پنجاه هزار متر خط کشی، دیوارنگاری، اجرای کاروان شادی در ۵ نقطه شهر، بازسازی ۱۲ نماد قدیمی، رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس و اعطای گلدان به آرامستان شهرستان به عنوان اقدامات خود برای نوروز ۱۴۰۱ یاد کرد.

همچنین مامور کردن قریب به ۶۰۰ نیرو برای نظافت شهری در ایام نوروز و تقسیم بندی شهرستان به ۶۰ محله برای پاکسازی و نظافت در روز‌های قبل از عید از دیگر اقدامات شهرداری است که به آن اشاره شد.

در این جلسه اداره میراث فرهنگی و امور گردشگری از راه اندازی مجدد برنامه (اپلیکیشن) گردشگری برای استفاده مسافرین خبر داد و گفت: در این برنامه اطلاعات گردشگری تمام شهرستان‌های استان بارگذاری شده و به عنوان یک راهنما در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار می گیرد.

در این برنامه تمام ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی مانند معرفی جاذبه‌های گردشگری، هتل ها، نقشه استان و مسیر یابی  بار گذاری شده و لینک آن هم از طریق کد Qr روی بنر‌ها و پوستر‌ها و هم از طریق پیامکی که برای مسافران ارسال می‌شود.

برچسب ها: گردشگری ، ایام نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.