ثبت بیش از ۱۴ هزار انبار کالا در سامانه جامع انبارها

۱۴ هزار و ۴۴۲ انبار کالا در خراسان جنوبی تاکنون در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: این رقم مربوط به انبار‌های کوچک و بزرگ در استان است که کالا‌های اساسی، کالا‌های وارداتی استان و کالا‌های خریداری شده از ارز دولتی در آن نگهداری می‌شود.

تهوری گفت: ثبت انبار‌ها در سامانه موجب ایجاد نظم و هماهنگی در تهیه، تأمین و توزیع به موقع کالا‌های موردنیاز مردم است و ضمن شناسایی انبار‌های ذخیره کالا، میزان نیاز جامعه به هر نوع از کالا‌ها را تعیین و ذخیره سازی درست و منطبق بر آمار‌ها و اطلاعات درست را تسهیل می‌کند.

به گفته او برای نظم دهی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گسترده‌تر بر مراکز ذخیره سازی و نگهداری کالا، انبارها، سردخانه‌ها و مراکز توزیع کالا و عرضه خدمات، بازرسی‌های مستمری از سوی اکیپ‌های بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و به صورت گشت مشترک از این مراکز انجام می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: همه دارندگان انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها موظف به ثبت مشخصات مراکز خود در سامانه جامع انبار‌ها به آدرس (www.nwms.ir) برای شناسنامه دار کردن مراکز ذخیره سازی و نگهداری کالا هستند.

او گفت: در صورت ثبت نشدن انبار و مشخصات کالا در سامانه مذکور، فعالیت انبار‌های شناسایی شده غیرقانونی تلقی و تخلفاتی از قبیل احتکار، اعلام نشدن موجودی کالا برای واحد محسوب می‌شود و برخورد قانونی از سوی بازرسان این سازمان با متصدیان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.