برگزاری اولین دوره بلدمحلی وجستجوگر محلی خراسان رضوی در تربت جام

رئیس کمیته همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزش کشور از برگزاری اولین دوره آموزش بلد محلی و جستجوگر محلی خراسان رضوی در تربت جام خبرداد.

مجید حسین پور گفت: اولین دوره آموزش بلدمحلی و‌ جستجوگر محلی خراسان رضوی با شرکت ۵۰ ورزشکار و علاقه مند در تربت جام برگزارشد، که قبل از آن در ۸ استان‌های سیستان وبلوچستان، تهران، بوشهر، یزد، البرز برگزار گردید.

او گفت: دوره‌های بلد محلی و جستجوگرمحلی برای افراد روستا نشین، عشایر و افراد منسوب به اشراف به مناطق کوهنوردی و ارتفاعات منطقه وشهرستان خودشان را دارند زیر نظر مستقیم معاونت روستایی وعشایری وزارت ورزش و جوانان برگزارمی شود.

رئیس کمیته همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزش کشور گفت: شرکت کنندگان در دوره آموزش بلد محلی و جستجوگر محلی در مدت چهار روز با طرح مباحث مختلف کوهنوردی، کوهنوردی فنی و ساده، نحوه صعود در شب و روز، خطرات کوهستان، رسیدگی به آسیب دیدگان درمناطق کوهستانی و صعب العبور توسط استاتید آموزش‌های لازم فرامی گیرند.

حسین پور گفت: افراد آموزش دیده می‌توانند در کنار مربیان درمنطقه خودشان فعالیت کنند و این دوره‌ها از ابتدای سال شروع شده است مخاطبین زیادی دارد وتا الان ۵۰۰ نفر از علاقه‌مندان در سطح کشور آموزش‌ها را فراگرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.