نیازمند استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: ریشه یابی آسیب‌های اجتماعی فراموش نشود و ریشه یابی باعث می‌شود تا کار عمیق تری جهت کاهش این آسیب‌ها انجام شود.

 طالبی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان‌جنوبی گفت: آسیب‌های اجتماعی یک چالش بزرگی است که دامن گیر ما در کشور به خصوص خراسان جنوبی شده است.

به گفته او چالش سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از برنامه‌های مهم دشمن است و دشمن با به وجود آوردن و تراکم چالش‌ها به دنبال وارد کردن ضربه به بدنه نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: امیدواریم در دولت انقلابی با کار جهادی و تلاش مدیران و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت تشکل‌های مردمی و سازمان نهاد جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود و قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

او گفت: در خراسان‌جنوبی احساس می‌کنیم آمار آسیب‌های اجتماعی بالا است و خراسان‌جنوبی در آمار‌های کشوری وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد، اما نباید این آسیب‌ها در این استان فرهنگی و مذهبی وجود داشته باشد.

طالبی گفت: دستگاه‌های اجرایی گزارش مکتوب خود را در خصوص ۵۰ درصد اعتباراتی که گرفته اند را ارسال کنند و سرفصل‌های سال ۱۴۰۱ به دستگاه‌ها ابلاغ شده است و اعتبارات هزینه‌ای باید در اجرای برنامه‌ها هزینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بسیاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم و از ظرفیت و توان این تشکل‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشید.

او گفت: سهم اعتبارات استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اندک است و بیش از یک میلیارد تومان برای این موضوع در هر سال در نظر گرفته می‌شود که بسیار کم است و باید بحث افزایش این سهم به صورت جدی پیگیری شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.