باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد

میوه و تره بار همچنان روی شاخه گرانی

در بسیاری از مراکز توزیع میوه در بیرجند، قیمت میوه و تره بار بالا است و مردم از این وضعیت ناراضی اند.

 یکی از عوامل مهم در بالا بودن قیمت میوه، وجود مافیا است که اجازه نمی‌دهد قیمت میوه پایین بیاید.

اگر شهرداری نسبت به احداث میدان میوه و تره بار مرکزی اقدام کند، قیمت آن پایین می‌آید و بازار‌های میوه و تره بار پر از مشتری می‌شود.

قیمت ها روزانه عوض می شوند

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: میوه‌ها هر روز یک قیمت دارند و مدام در حال تغییر هستند؛ یک روز سیب زمینی قیمت ۱۵ هزار تومان دارد و روز بعدش ۱۶ هزار تومان است.

او گفت: چرا شهرداری و نهاد‌های مسئول نظارتی انجام نمی‌دهند تا قیمت میوه‌ها کاهش یابد و مردم بتوانند با خیال راحت و بدون دغدغه قیمت خرید کنند.


بیشتر بخوانید


یکی از فروشندگان میوه در بیرجند نیز گفت: در برخی از شهر‌ها مثل مشهد قیمت‌ها نصف بیرجند بوده و این در حالی است که فاصله این شهر از مبدأ زیاد است.

او گفت: تا زمانی که دلالان و مافیای میوه در بیرجند وجود داشته باشند و مسئولین نیز کاری انجام ندهند، قیمت‌ها پایین نخواهد آمد و در همین وضعیت خواهیم ماند.

کنترل بازار میوه به دست شهرداری می افتد

بهترین شهردار بیرجند در این خصوص گفت: طبق قانون شهرداری می‌تواند در بازار میوه و تره بار ورود پیدا کند و بر آن نظارت کند.

او گفت: مقدمات افتتاح میدان میوه و تره بار در بلوار مسافر بیرجند انجام نشده و رایزنی‌هایی نیز برای تأمین میوه از نقاط مختلف کشور بدون وجود واسطه انجام شده است.

بهترین گفت: مخالفت‌های شدیدی در این حوزه با شهرداری صورت گرفت، اما ما به جد پیگیر این موضوع هستیم.

شهردار بیرجند گفت: در ابتدا ۷ نوع میوه پرمصرف را از مراکز تأمین میوه به بیرجند وارد می‌کنیم تا انحصار میوه شکسته شود.

او گفت: از هفته گذشته این کار انجام شده اما گرانی میوه به این دلیل است که میوه‌های وارد شده در غرفه‌های شهرداری توزیع می‌شوند و اکنون، چون سردخانه نداریم، با احتیاط بیشتری عمل می‌کنیم.

بهترین گفت: گروه‌های انحصارطلبی وجود دارند که نمی‌خواهند این کار انجام شود و اگر کارشکنی انجام دهند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار