دستاورد دانشگاهی؛

ابزار‌های دقیق در کنترل ناوبری شناسایی شدند

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روشی جدید به شناسایی ابزار‌های دقیق تر، متفاوت‌تر و جدیدتر در راستای کنترل ناوبری دست یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  زهره فتحی گفت: طرح «دیفئومورفیسم‌های همدیس روی منیفلد‌های فینسلری و مسئله ناوبری زرملو با موانع متحرک»  شامل دو بخش «ناوبری» و «نگاشت‌های حافظ دایره» است.

بخش اصلی این پروژه راجع به مسئله ناوبری بوده که از مسائل کلاسیک و معروف حساب تغییرات وشاخه کنترل بهینه است. یکی از اهداف ما در این رساله پیدا کردن مسیر‌های بهینه زمانی برای هواپیما و کشتی در حضور موانع ثابت و متحرک است یعنی مسیر‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد برسند و با موانع متحرکی که در مسیرشان قرار گرفته هیچ برخوردی نداشته باشند.

او دربار هدف پروژه گفت: با معادلاتی که در دست داشتیم درصدد پیدا کردن تابع کنترلی بودیم که کشتی را در کمترین زمان، بدون برخورد با موانع ثابت و متحرک به مقصد برساند.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مزیت رقابتی این طرح گفت: در این طرح حل مسئله ناوبری در حضور موانع ثابت و متحرک و از دیدگاه‌هایی مورد مطالعه قرار گرفته است که قبلا موجود نبوده اند؛ در واقع روش‌هایی ابداع کرده ایم که قبلا مورد استفاده قرار نمی‌گرفته اند. این نو بودن روش ما در مطالعه مسئله ناوبری سبب می‌شود که ابزار‌های دقیق تر، متفاوت‌تر و جدیدتری برای انجام کنترل ناوبری داشته باشیم و این باعث قوی شدن حاشیه رقابتی این طرح شده است.

در صورت پیاده سازی دقیق این نتایج می‌توان مسیر‌های بهینه را برای کشتی، زیردریایی، هواپیما، موشک، گریز از ترافیک و ... تعیین کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار