در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پایان نامه‌ها باید متناسب با مسائل موجود در کشور نوشته شوند

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: پایان نامه‌های دانشگاهی باید متناسب با شرایط و مسائل موجود در جامعه نوشته شوند.

عباس احمدی مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئله محور شدن پایان نامه‌ها گفت: مسئله محور شدن پایان نامه‌ها اتفاق خوبی برای دانشگاه‌ها خواهد بود.

او افزود: در ابتدا باید دید که چه میزان مسئله در کشور وجود دارد تا متناسب با تعداد آن‌ها از دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری درخواست کنیم که به نوشتن پایان نامه مرتبط با مشکلات جامعه اقدام کنند.

احمدی گفت: مسئله محور شدن پایان نامه‌ها هدف ایده آلی است که به نفع دانشگاه‌ها خواهد بود و از گذشته‌های دور به دنبال تحقق این موضوع بوده ایم.

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: شاید نتوان همه پایان نامه‌ها را در بدو ورود مسئله محور کرد، اما می‌توان به تدریج مسائل موجود در کشور را شناسایی کرد تا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با آن‌ها به نوشتن پایان نامه اقدام کنند به اینصورت باعث کاهش مشکلات جامعه شوند.

احمدی درباره ارزیابی وضعیت پایان نامه‌های دانشجویی گفت: از آنجایی که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سطح کشور معتبر است؛ بنابراین از لحاظ علمی تمامی فعالیت‌ها به خوبی انجام می‌شوند و برخی‌ها هم از نظر تئوری جایگاه بالایی دارند.

برخی از پایان نامه‌های دانشجویی کاربردی هستند

او افزود: برخی از پایان نامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان کاربردی شناخته می‌شوند؛ چرا که جزو دانشگاه‌های فنی هستیم و دانشجویان به مسائل کاربردی می‌پردازند و در این زمینه فعالیت و تمرکز می‌کنند، یعنی ترکیب و تلفیقی از مسائل تئوری و کاربردی در پایان نامه‌ها نشان داده می‌شود؛ بنابراین باید کاری کنیم تا مسائل کشور سوژه رسیدگی دانشجویان در قالب پایان نامه شوند و دانشگاه‌های معتبر دنیا هم در قالب پایان نامه نویسی کم و بیش همانند ما عمل می‌کنند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیردرباره نظارت دستگاه‌های دولتی و استادان بر مسئله محور شدن پایان نامه‌های دانشگاهی گفت: استادان و دانشجویان هر دو باید در زمینه مسئله محور شدن پایان نامه‌ها تلاش کنند و برخی استادان پیگیر این موضوع هستند و دانشجویان هم بنا بر دلایلی و البته شاید به علت شیوع ویروس کرونا اهتمام ویژه‌ای به هدفمند شدن پایان نامه‌ها نداشته باشند و در مقابل گاهی اوقات دانشجویان در این زمینه عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارند، ولی بعضی از استادان با توجه به شرایط گوناگون نمی‌توانند پیگیر جدی داشته باشند.

احمدی افزود: ویروس کرونا باعث آسیب جدی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها شده است و هماهنگی و ارتباطات دو سویه و چهره به چهره استادان و دانشجویان را بعد از شیوع این بیماری دچار اختلال کرده است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: با توجه به کاهش آمار‌های مبتلایان یا فوتی‌های کرونایی و ورود تهران به شرایط زرد و نزدیک شدن به واکسیناسیون ۸۰ درصدی جامعه امیدواریم که فعالیت‌های پژوهشی تا حدودی وضعیت بهتری پیدا کنند و دیگر در این مسئله مشکل نداشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
با کمال حیرت پایان نامه مرا ( در رشته مدیریت دولتی ) با تغییر نام کیس کپی برداری کرده
آخرین اخبار