احمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نبود آموزش‌های کیفی باعث خروج نخبگان از کشور می‌شود

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر کشوری کیفیت و آموزش لازم را نداشته باشد با خروج نخبگان مواجه خواهد شد.

عباس احمدی مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره برنامه ریزی‌های مناسب آموزش عالی برای نگهداشتن نخبگان ایرانی در کشور اظهار کرد: مسئولان باید برای نگهداشتن نخبگان در ایران شرایطی را فراهم سازند تا آن‌ها بتوانند زندگی متوسطی را با درآمد خوب داشته باشند.

او افزود: اگر پیش نیاز اصلی نیاز نخبگان در ایران آماده شود آن‌ها می‌توانند در کشور بمانند و بعد از ادامه تحصیل مجدد به ایران بازگردند و همینجا زندگی خود را داشته باشند؛ بنابراین باید زمینه ماندن آن‌ها را ایجاد کنیم.

احمدی تصریح کرد: آموزش عالی در زمینه مهاجرت نخبگان هیچ نقطه ضعفی ندارد و وظیفه نظام آموزشی تربیت دانشجویان است تا بتواند آن‌ها را به سطح سواد و دانش مطلوبی برساند تا بتوانند بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار مناسب شوند و اشتغال باید برایشان ایجاد شود.

فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر مشکلی در اشتغال ندارند

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشکلی در زمینه اشتغال و سواد ندارند و این موضوع در دانشگاه‌های کشور، متفاوت است.

احمدی گفت: اگر دانشگاه‌ها و کشور‌ها و صنعت‌های دیگر سطح آموزش کشور مبدا را نپسندند به هیچ عنوان از آنجا دانشجو نمی‌گیرند، اینکه فارغ التحصیل یک دانشگاه معتبر می‌تواند به صنعت کشور دیگری برای اشتغال برود یعنی سواد و دانش پیشرفته‌ای دارد و اگر هم در ایران بماند هیچ مشکلی برای اشتغال نخواهد داشت و گفتنی است که هم اکنون به صورت روزانه درخواست‌های زیادی از صنایع مختلف برای اشتغال دانشجویان ایرانی داریم.

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: کشور‌هایی که کیفیت و آموزش لازم را برای دانشجویان خود نداشته باشند و آن‌ها نتوانند مهارت لازم را در صنایع مختلف همان کشور داشته باشند با مشکل خروج نخبگان خود از کشور مواجه خواهند شد.

احمدی تاکید کرد: نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حال حاضر برای هیچ مقطعی مشخص نیست و در آینده تصمیم گیری خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.