آنگلا مرکل از تحریم اقتصادی روسیه حمایت کرد

صدراعظم سابق آلمان ضمن انتقاد از حمله روسیه به اوکراین، خواستار تحریم اقتصادی مسکو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مرکل که در دوران تصدی خود طرفدار روابط مستحکم با روسیه بود، امروز (جمعه) اعلام کرد که به طور کامل از تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین حمایت می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، صدراعظم سابق آلمان در اولین اظهارنظر عمومی خود در خصوص حمله به اوکراین گفت: «هیچ توجیهی برای این نقض آشکار قوانین بین المللی وجود ندارد و من آن را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم.»

با به رسمیت شناختن دو جمهوری استقلال طلب لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین از سوی مسکو، آلمان اعلام کرده بود که پروژه خط لوله گاز روسیه-آلمان موسوم به «نورد استریم ۲» را تعلیق می‌کند.

حمایت برلین از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو و تعلیق پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ در حالی انجام می‌شود که وزیر نفت روسیه پیش از این اعلام کرده بود اتحادیه اروپا قادر به تامین گاز خود از کشور‌های دیگر نخواهد بود.

روزنامه «دی ولت» آلمان نیز در ابتدای پاییز اعلام کرده بود مخازن این کشور به اندازه کافی پر نشده اند و کمبود انرژی سبب افزایش سرسام آور تعرفه‌های انرژی شده است. در صورت تحریم روسیه و ممانعت از ارسال گاز به اروپا، چالش جدیدی در زمینه تامین سوخت در قاره سبز ایجاد خواهد شد.

مسکو در واکنش به بسته‌های تحریمی دولت غربی اعلام کرد که در صورت اعمال این محدودیت ها، روسیه تحربم‌های تلافی جویانه را علیه اروپا وضع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار