معاون بازرگانی صمت کرمانشاه:

نظارت مستمر بر بازار شب عید در کرمانشاه انجام می‌شود

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کرمانشاه از نظارت مستمر بر بازار شب عید در استان کرمانشاه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- احسان باقرخانی گفت: بر اساس قانون نظارت بر بازار و محصولات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و به دستور استاندار از ۱۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ به صورت مستمر نظارت و بازرسی بر بازار انجام می‌شود.

 نظارت و بازرسی با همکاری بازرسان اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و بسیج اصناف به منظور رصد و کنترل قیمت‌ها در بازار انجام شده و هر گونه گران‌فروشی، عدم ثبت قیمت بر روی کالا و افزایش قیمت غیر مجاز خدمات مخصوص شب عید قابل پیگیری است.

 مردم می‌توانند شکایات خود مبنی بر گران‌فروشی و افزایش قیمت خدمات شب عید را از طریق سامانه ۱۲۴ با صمت کرمانشاه در میان بگذارند.

خدمات قالیشویی، نظافتی، خشکشویی، سرویس خودرو، آرایشگاه‌ها و از این قبیل خدمات که معمولاً در ایام عید بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرد با نظارت بیشتر روبرو بوده تا از افزایش غیرمجاز قیمت‌ها جلوگیری شود.

در وزارت صمت تلاش بر این است تا به جای درج قیمت مصرف‌کننده روی انواع کالا برای شفافیت و کوتاه کردن دست دلالان، قیمت تمام شده برای تولیدکننده روی اجناس درج شود.

 درج قیمت تولیدکننده روی اجناس توسط واحد تولیدی یا واردکننده، با مشخص شدن میزان سود اضافه شده توسط شبکه توزیع که حداکثر سود ۳۰ درصدی است و قیمت کالا به شکل شفاف به مردم اطلاع رسانی و مشکلات چند قیمتی بودن یک کالا و تخفیف نمایشی و سود‌های دلالان ممکن نخواهد بود.

 با وجود سامانه جامع تجارت که تمام مبادلات کالایی در بخش تولید و توزیع، برای اکثر اجناس تا رسیدن به دست مردم در آن ثبت می‌شود صدور فاکتور به صورت الکترونیکی انجام شده که در راستای صیانت حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/ ط.پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.