برگزاری مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اولین کشوری هستیم که واکسن سویه اُمیکرون را تولید کرده ایم.

 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحران کرونا بسیار خوب عمل کرده و این بیماری در استان کرمانشاه، با کمترین چالش و ناراحتی برای مردم مدیریت شده است.

در جذب دانشجوی خارجی و توریسم درمانی کار‌های خوبی در دانشگاه انجام شده و باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرد.

آقای دارایی به زیرساخت‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه سلامت استان ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: این استان توان مضاعفی برای انجام کار‌های بزرگتر در این حوزه را دارد.

با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۱۰ میلیون دُز واکسن داخلی و خارجی تهیه شد و خوشبختانه درحال حاضر ۸۵ درصد مردم کشور واکسینه شده اند.

 دز سوم واکسن کرونا نیز به سرعت ادامه پیدا می‌کند؛ در خصوص تزریق دُز چهارم واکسن برای افراد در معرض خطر برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

شرکت‌های تولید واکسن در کشور ما، می‌توانند ۵۰ میلیون دُز واکسن در ماه تولید کنند.

دو شرکت در کشور واکسن سویه اُمیکرون را تولید و تاییدیه کمیته اخلاق را دریافت و مجوز معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را گرفته اند.

 ۲۱ شرکت ما وارد تولید واکسن با پلتفرم‌های مختلف شده اند و واکسن برکت نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تاییدیه بهداشت جهانی می‌باشد.

 با توجه به نگرانی که نسبت به ابتلای کودکان در سویه اُمیکرون وجود داشت، اهتمام ویژه‌ای برای افزایش و تجهیز تخت‌های PICU, NICU صورت گرفت.

انتهای پیام/ ط.پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.