آمریکا مدعی شد:

فعالیت‌های گسترده نظامی در بلاروس، کریمه و مناطقی از غرب روسیه علیه اوکراین+ فیلم

یک شرکت نظامی آمریکایی مدعی شد برخی تصاویر ماهواره‌ای اخذ شده نشان از تحرکات نظامی در بلاروس، کریمه و مناطقی از غرب روسیه دارد.

شرکت آمریکایی "ماکسر تکنولوژی" که در واشنگتن مستقر است و هفته هاست تحرکات نظامی در مرز‌های روسیه و اوکراین را رصد می‌کند اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای استقرار بالگردهای نظامی، شامل برخی بالگرد‌های تهاجمی را در چندین نقطه از مرز‌های اوکراین نشان می‌دهد. همچنین در این تصاویر استقرار برخی هواپیما‌های نظامی و واحد‌های پدافند هوایی و تجهیزات پهپاد هم مشخص است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت آمریکایی مدعیست حدود ۵۰ فروند بالگرد نظامی در شمال غرب بلاروس مستقر شده اند. این شرکت ماهواره‌ای همچنین می‌گوید: چندین فروند بالگرد نظامی و برخی از تجیهزات از جمله تانک، نفربر‌های زرهی و تجهیزات پشتیبانی در فرودگاهی در ۱۶ کیلومتری مرز اوکراین مستقر شده اند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد: روسیه تصمیم خود برای حمله نظامی به اوکراین را گرفته و با انتشار اخبار نادرست به دنبال بهانه‌ای برای آغاز این جنگ است و هر لحظه ممکن است در روز‌های آینده این درگیری نظامی اتفاق بیافتد.

روسیه، اما در ساعات گذشته بار‌ها اعلام کرده نیروهایش در حال تخلیه مرز‌های اوکراین هستند و مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله نظامی به اوکراین ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان/بین الملل/ اروپا و آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار