تعطیلی سفارت انگلیس در پایتخت اوکراین

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد سفارت این کشور در «کی‌یف» پایتخت اوکراین به صورت موقت تعطیل و به شهر «لویو» منتقل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد سفارت این کشور را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین به صورت موقت تعطیل کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که فعالیت‌های سفارت انگلیس در اوکراین به شهر لویو، در غرب اوکراین منتقل شده است.

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد آمریکا قصد دارد سفارت خود در کی‌یف را تعطیل و به شهر «لویو» در اوکراین منتقل کند.

طبق گزارش اسپوتنیک، بلینکن در بیانیه خود درباره این تصمیم آمریکا گفت: «فعالیت‌های سفارت آمریکا در کی‌یف به طور موقت و به دلیل افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین متوقف می‌شود. سفارت همچنان با دولت اوکراین در ارتباط خواهد بود و برای هماهنگی دیپلماتیک تعامل می‌کند.»

این در حالی است که در میان فضاسازی غرب در خصوص احتمال حمله روسیه به اوکراین، یک منبع که به نام وی اشاره نشده است روز چهارشنبه گذشته به اسپوتنیک گفت روسیه قصد ندارد سفارت خود در اوکراین را از کی‌یف منتقل کند.

این منبع در پاسخ به این سوال که آیا طرف روسی قصد دارد در بحبوحه انتقال سفارتخانه‌های غربی از پایتخت اوکراین، سفارت را به طور موقت به خارکف یا اودسا منتقل کند، گفت: «خیر، نمایندگی‌های خارجی ما به کار خود ادامه می‌دهند و هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.»

اوکراین از زمانی که روابطش با روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه رو به وخامت گذاشت، خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند، به قلمرو خود است؛ ولی مسکو این مناطق را بخشی از خاک روسیه می‌داند.

ادعای حمله روسیه به اوکراین از ماه اکتبر در کانون توجه بین‌المللی قرار گرفته است. غرب، روسیه را به تجمع نظامی در نزدیکی مرز اوکراین متهم و و آن را به اعمال بسته دیگری از تحریم‌ها تهدید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار