تاکید رهبران آمریکا و انگلیس بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین

رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با بوریس جانسون در مورد تنش میان روسیه و اوکراین با وی به رایزنی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان- جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در یک تماس تلفنی درباره تحولات منطقه‌ای و تلاش‌های دو طرفه برای راهبرد‌های دیپلماتیک برای مقابله با روسیه گفتگو کردند.

به گفته پایگاه رسمی کاخ سفید، مقامات آمریکا و انگلیس درباره تعاملات دیپلماتیک اخیر خود با اوکراین و روسیه و نیز تلاش‌های بازدارنده برای کنترل ادامه استقرار نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین به تبادل نظر پرداختند.

هر دو کشور بر حمایت‌های همه جانبه خود از حفظ تمامیت ارضی و استقلال اوکراین و نیز دفاع همه جانبه متحدان ناتو با همکاری آمریکا از کی یف در صورت حمله احتمالی روسیه به این کشور تاکید کردند. بایدن و جانسون موضوع تلاش‌های بیشتر برای تقویت نیرو‌های جناح شرقی ناتو را مورد بررسی قرار دادند و گفتند همکاری‌های دفاعی و امنیتی میان متحدان و شرکای غربی برای دفاع از اوکراین ادامه خواهد داشت.

مقامات آمریکا و انگلیس بار دیگر تاکید کردند: هر گونه حمله نظامی به اوکراین از سوی روسیه می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای مسکو به همراه داشته باشد.

آمریکا در روز‌های اخیر پیش بینی کرده با توجه به شرایط و استقرار نیرو و ادوات جنگی در مرزها، روسیه تا چند روز آینده به اوکراین حمله نظامی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار