باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد

مکاتبات مانع آتش سوزی در بازار می شود؟

آتش سوزی های اخیر در بازار بیرجند نشان داد نامه نگاری بین دستگاه های متولی نمی تواند به تنهایی جلوی حوادث را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - حسینی رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند می‌گوید: در پاساژ سادسی بیرجند سالی یک یا دو مورد آتش سوزی رخ می‌دهد که باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

او می‌گوید: برخی از مغازه‌های این پاساژ پایان کار ندارند و از نظر ایمنی هم مشکل دارند که از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم انجام شده است.

حسینی می گوید: به اصناف هشدار‌های لازم داده شده تا اولویت‌های یک را که شامل بررسی سیستم‌ها و تأسیساتی هست را رعایت کنند.

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند می گوید: سازه‌های این مغازه‌ها غیر استاندارد، سیستم تأسیسات آن معیوب و فاقد سیستم اتفای حریق هستند؛ اصول انبار داری رعایت نشده که همین امر می‌تواند در زمان حریق به شعله ور نشدن کمک می‌کند.

چند روز پیش دومین حادثه آتش سوزی در بازار بیرجند رخ داد که نیرو‌های آتش نشانی ایستگاه میدان امام، کمتر از ۲ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در این خصوص گفت: کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که یکی از اعضای آن قاضی دادگستری است و تخلفات ساختمانی را پیگیری می کنند.

او گفت: برای اینکه سازمان‌ها قسمتی از وظیفه خود را انجام دهند، نامه نگاری‌هایی را انجام می‌دهند، اما پیگیر موضوع نمی‌شوند.

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: اگر بخواهیم رفع خطر کنیم باید آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را هرچه زودتر اجرایی کنیم و دستگاه قضایی نیز برای رفع مشکل و جلوگیری از آسیب به شهرداری و دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: در هرجا هر نامه‌ای از ادارات مختلف به دادستانی بیاید و بحث حقوق عامه در آن مطرح باشد دادستانی به قضیه ورود پیدا می‌کند، اما صرف نامه زدن برای رفع تکلیف از یک اداره نمی‌توان آن را حمل بر لزوم پیگیری توسط دادستانی کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.