استاندار اردبیل:

مراکز درمانی و داروخانه‌ها در اردبیل تا ۱۲شب دایر می‌شوند

استاندار اردبیل گفت: به منظور خدمات دهی بیشتر به مبتلایان به کرونا، فعالیت مراکز درمانی و داروخانه‌ها تا ۱۲ شب ادامه خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: طبق مصوب ستاد کرونا همه داروخانه‌ها و درمانگاه‌هایی که شبانه روزی نبوده می‌توانند به مدت دو هفته ۱۶ ساعت به شهروندان خدمات ارایه دهند.

استاندار اردبیل در پنجاه و دومین جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی گفت: سویه جدید امیکرون با انتشار شیوع ۵ برابر نسبت به دلتا جامعه را تهدید می‌کند شاید عده‌ای عادی انگاری کنند که این سویه بستری و مرگ و میر پایینی داشته باشد، اما طبق نظریه متخصصان احتمال میزان تلفات آن به مثابه پیک‌های گذشته خطرناک باشد و نباید نسبت به موضوع بی مسوولیت و بی احساس باشیم.

عاملی می‌گوید: صدا و سیما و رسانه‌های گروهی وظیفه سنگینی در تنویر افکار عمومی دارند و صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در آگاهی دهی به مردم نقش اساسی دارد و متخصصان امر باید با حضور در رسانه‌ها نسبت به حساسیت موضوع مردم را آگاه کنند.

او مدیریت مراکز دارای تجمع بیشتر را مورد تاکید قرار داد و گفت: محدودیت هوشمند سطح استان باید نسبت به رنگ بندی و به تناسب وضعیت اعمال شود، مردم و دستگاه‌های اجرایی به چارچوب‌های قانون پای بند باشند.

استاندار اردبیل گفت: مدیران بانک‌ها نسبت به مجموعه‌های تحت امر خودنظارت کافی داشته و اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و مراجعین نیز باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کار‌های بانکی را انجام دهند و در کارخانه‌های تولیدی هم صاحبان صنعت احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

عاملی پیشگیری را بهتر از درمان بر شمرد و گفت: بهترین زمان رعایت دستور العمل‌ها و مقابله با شیوع سویه جدید در نقاط مختلف از جمله مراکز پرتراکم، بانکها، دفترخانه ها، مدارس، دانشگاه‌ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، مراکز خدماتی، ورود و خروج گمرک بیله سوار و سایر نقاط است که اگر کمی جدی‌تر توجه شود تا آخر سال این پیک با کمترین تلفات و تهدید سپری می‌شود.

او از مردم استان خواست در آستانه عید نوروز نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خرید خود را انجام دهند و در کنار آن سازمان صمت و اتاق اصناف نیز نظارت بیشتر نسبت به صنوف متخلف اعمال کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل افزایش مراکز تجمیعی را خواستار شد و گفت: تقویت مراکز واکسیناسیون، نظارت بیشتر صنوف، رعایت شیوه نامه‌ها در مراسم دارای مجوز، پرهیز از دوره همی ها، اطلاع رسانی و هشدار در رابطه با پیک ششم، رعایت دستور العمل محدودیت‌ها بر اساس رنگ بندی‌ها و از همه مهمتر احساس مسوولیت نسبت به فرزندان و دانش آموزان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.