صدور دفترچه بیمه سلامت متوقف شد

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: چاپ دفترچه کاغذی از تیر ماه در تمامی صندوق‌های بیمه سلامت متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید خلیل‌اللهی، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه غیرحضوری شهروندی برای بیمه‌شدگان اردبیلی خبر داد و گفت: بیمه‌شدگان با درج کد ملی و شماره همراه امکان مشاهده سوابق بیمه‌ای، سوابق درمانی و نیز تمدید اعتبار بیمه‌نامه را دارند.

او بیان کرد: راه‌اندازی کد دستوری #۱۶۶۶* غیرحضوری محقق شده که در این راستا بیمه شده با شماره‌گیری آن می‌تواند از وضعیت بیمه خود مطلع شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیک اسناد بستری در کلیه بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی خبر داد و بیان کرد: استقرار نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش خصـوصی، پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی و بخش دانشگاهی محقق و چاپ دفترچه کاغذی از تیر ماه در تمامی صندوق‌های بیمه سلامت متوقف شده است.

خلیل اللهی از اتصال برخط ۲۷ پیشخوان جهت صدور دفترچه در شهر‌های فاقد اداره و نقاط مختلف شهرستان‌ها نیز خبر داد و گفت: بانک اطلاعات بیمه شدگان برای موسسات تشخیصی درمانی و بیمارستان‌ها جهت استحقاق سنجی و لینک بانک اطلاعاتی تامین اجتماعی و بیمه سلامت برای همپوشانی فعال‌سازی شده است.

او تصریح کرد: در خصوص فاقدین اعتبار بیمه روستاییان و عشایر نیز بیمه‌شدگان می‌توانند، پس از شماره گیری #۱۶۶۶* برای تمدید اعتبار به پیشخوان‌های طرف قرارداد یا سامانه غیرحضوری به آدرس https://bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اظهار کرد: ارائه خدمات بیمه‌ای صرفاً برای بیمه درمانی معتبر امکان‌پذیر است و بیمه شده محترم، نظر به استقرار نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراجعه به مطب و موسسات طرف قرارداد، کارت ملی جایگزین دفترچه کاغذی شده است.

خلیل اللهی ادامه داد: بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود شماره ملی و موبایل، اطلاعات هویتی خود و اعضای خانوار و نیز سوابق نسخ تجویزی و خدمات ارائه شده را مشاهده کنند که به همین منظور قوانین بیمه‌ای به صورت هوشمند در سامانه‌های رسیدگی بستری، نسخه‌نویسی الکترونیکی، سامانه تائید دارو از بابت کنترل دارو‌های تجویزی و مصرفی برای دارو‌های خاص و گران قیمت، نظارت‌های هوشمند توسط سیستم‌های الکترونیکی و ارائه راهنما‌های بالینی وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.