اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی در اردبیل راه اندازی می‌شود

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی تا چند ماه آینده در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی گفت: این کارخانه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با ظرفیت تولید ۱۵۰ قلم انواع دارو‌های دامپزشکی تا چند ماه آینده در اردبیل احداث می‌شود.

او گفت: در حال حاضر ۸۹ مرکز درمانی دامپزشکی، ۴۴ مرکز مایه کوبی، ۹۱ داروخانه دامپزشکی، ۵ باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و ۱۱ باب شرکت‌های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت و خدمات رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان استان هستند که از ابتدای امسال نزدیک به هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با افزایش این مراکز امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحد‌های مختلف دامی روز به روز افزایش می‌یابد.

تکلوی گفت: با توسعه این مراکز خدماتی دامپزشکی نظارت‌های لازم بر فعالیت‌های مربوط به بهداشت و درمان دام افزایش یافته و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه، اشتغالزایی در مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش ستادی و فنی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های دامپزشکی تقویت می‌شود.

او گفت: کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیر بنایی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و شامل بخش‌های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمیایی، بیوشیمیایی و مولکولی است.

این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۷۰ نفر امکان تولید ۱۵۰ قلم انواع دارو‌های دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می‌تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به ۱۵۰ نفر ارتقاء یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.