شکل‌گیری فضای سرمایه گذاری امن و زمینه اشتغال و تولید در داراب

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس گفت: فضای سرمایه گذاری امن و بستر ایجاد اشتغال و تولید در داراب شکل گرفته و لذا مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان فضای ترغیب از سرمایه گذارای و امنیت را ایجاد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدجواد عسکری در آیین کلنگ زنی پروژه فناورانه تولید اسانس تام از گل که در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر در شهرک صنعتی داراب برگزار شد، گفت: در راستای شعار سال مبنی بر “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” بحمدالله بخش خصوصی و بخش‌های دیگر وارد عرصه اقدام شدند.

او گفت: آنچه برای ما مهم بوده، همراهی، همکاری و هماهنگی برای پای کار آمدن همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه تولید است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:جایگاه شهرستان داراب در تولید گل محمدی در کشور و جهان بینظیر است و این قابلیت باید به جایگاهی برسد که با نگاه علمی و توسعه‌ای به آن توجه شود.

عسکری در ادامه اقدام و حرکت جهاد دانشگاهی را ارزشمند و ویژه توصیف و گفت: شاهد صادرات غنچه گل از شهرستان داراب و دیگر نقاط ایران به دو کشور اروپایی انگلستان و فرانسه هستیم که محصول نهایی آن به همه کشور‌های جهان منجمله ایران با قیمتی بسیار بالاتر باز می‌گردد، بنابراین مطلوب آنست که از این قابلیت و ظرفیت نهایت بهره را برده و به تعبیر مقام معظم رهبری از خام فروشی جلوگیری کنیم.

او ضمن قدردانی از دست اندکاران مجموعه جهاددانشگاهی، گفت: از همه مسئولان می‌خواهیم تا بستر امن سرمایه گذاری را ایجاد کرده و تمام کار این پروژه را عملیاتی و اجرایی کنند و با توجه به کلنگ‌زنی، زمانبندی را در دستور کار خود قرار دهیم.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است و ما به راحتی می‌توانیم جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری پیرامون خود را پوشش دهیم. یعنی اگر محاسبه کنیم همین جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری آنقدر ارزآوری در صادرات محصولات کشاورزی دارند که امکان بستن شیر‌های نفت را فراهم کند.

عسکری گفت: در حوزه کشاورزی، امکان حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران به واسطه اصلاح و اجرای قوانینی نظیر طرح امنیت غذایی، خرید تضمینی و یا شورای قیمت‌گذاری، فراهم شده و شرایط اشتغال و تولید شکل گرفته است؛ لذا مسئولان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان داراب هم باید ترغیب سرمایه‌گذار و تامین امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت گفت: اگر در جایی بروکراسی اداری مانع انجام و توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت باشد، با هماهنگی مسئولان در برطرف کردن مشکل، اقدام خواهیم کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور نیز گفت: امروز نسخه شفابخش بسیاری از مشکلات کشور کار و مدیریت جهادی است و در همین راستا ۳ قوه کشور هماهنگ شدند تا با این مدل از مدیریت، مشکلات برطرف شوند.

جمال رحیمیان گفت: ان شاءالله سال آینده زودتر از موعدی که وعده داده شد، پروژه اسانس‌گیری گل محمدی به عنوان یک طرح فناورانه صنعتی، تکمیل و تحویل مردم فهیم داراب و استان فارس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار