فاز نخست کارخانه سیمان شیراز پایان امسال انتقال می‌یابد

استاندار فارس گفت: بر اساس توافق پیشین صورت گرفته با شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فاز نخست کارخانه سیمان شیراز تا پایان امسال به شهرستان خرامه انتقال خواهد یافت.

محمد هادی ایمانیه، در حاشیه نشست با مدیر عامل شستا در شیراز افزود: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) یکی از هلدینگ‌های قوی و توانمند در کشور است که در حوزه‌های مختلف اقدام به سرمایه گذاری می‌کند.

او ادامه داد: یکی از توافقات صورت گرفته بین استان فارس و شستا، مربوط به انتقال کارخانه سیمان شیراز با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی آن بود که در این زمینه از قبل به توافق رسیده بودیم، اما مقرر شد که با شتاب گرفتن روند انتقال، فاز نخست این کارخانه تا پایان امسال با تکنولوژی جدیدی فاقد آلودگی به شهرستان خرامه منتقل شود و فاز دوم آن نیز حداکثر تا تیرماه ۱۴۰۴ انتقال یابد.

استاندار فارس اظهار کرد: در بحث انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز به منقطه ویژه اقتصادی، شستا متعهد شد که این کار در آبانماه امسال انجام شود و علاوه بر این، این شرکت با احداث کارخانه الیاف شیشه در شیراز نیز موافقت کرد.

ایمانیه افزود: در ارتباط با توسعه جدی کارخانه تولید شیرین بیان و شیرین دارو، هم از نظر تکنولوژی و فناوری و هم ایجاد ارزش افزوده نیز توافق کردیم که با همکاری بنیاد مستضعفان این کار انجام شود. 

او اظهار کرد: در این جلسه، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در زمینه مشارکت در احداث آزادراه شیراز – بوشهر و ایجاد کارخانه تولید دارو با تکنولوژی روز در شهر سلامت شیراز نیز اعلام آمادگی کرد.

ایمانیه ادامه داد: به منظور پیگیری این فعالیت‌ها و توافقات، شستا با راه اندازی یک دفتر متعلق به خود در شیراز نیز موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار