آزادی دارایی مسدود شده افغانستان، درخواست‌ طالبان از غرب در نشست اسلو

طالبان و دیپلمات‌های غربی اولین مذاکرات رسمی را در اروپا از زمان به دست گرفتن کنترل افغانستان از سوی طالبان در ماه اوت آغاز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان- انتظار می‌رود در این جلسات که پشت در‌های بسته در هتلی در کوه‌های پوشیده از برف اسلو پایتخت نروژ برگزار می‌شود، نمایندگان طالبان تقاضایشان مبنی بر آزادی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار مسدود شده از سوی آمریکا و سایر کشور‌های غربی را مطرح کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حال حاضر افغانستان با وضعیت انسانی ناپایدار مواجه است و طالبان در نشست اسلو طرف غربی را زیر فشار قرار خواهد داد.

شفیع الله اعظم، نماینده طالبان گفت: ”ما از آن‌ها می‌خواهیم که دارایی‌های افغانستان را آزاد کنند و افغان‌ها را به دلیل گفتمان سیاسی مجازات نکنند. عواملی مانند گرسنگی، آنهم در سرمای افغانستان به وضع نگران کننده‌ای رسیده و فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی از افغان‌ها حمایت کند، نه اینکه آن‌ها را به خاطر اختلافات سیاسی شان مجازات کند.“

پیش از این گفتگو، دیپلمات‌های غربی با فعالان حقوق زنان و مدافعان حقوق بشر افغانستان دیدار کردند تا صحبت‌های جامعه مدنی افغانستان و مهاجران را هم بشنوند.

در نشست نروژ، نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و نروژ حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار