۳۱ هزار مسکن روستایی کم‌دوام نیازمند بازسازی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار مسکن روستایی کم‌دوام در روستا‌های این استان وجود دارد که نیازمند بازسازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - تنها گفت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴ تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده که ۵۰ درصد خانوار روستایی استان از آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: اکنون شاخص مقاوم‌سازی روستا‌ها در استان خراسان جنوبی بیش از ۵۳ درصد و فراتر از متوسط کشوری است.

او گفت: داشتن مسکن روستایی مقاوم یک حق اجتماعی برای روستاییان است و بنیاد مسکن با همه توان این مطالبه روستاییان را پیگیری می‌کند.

تنها گفت: در سال‌هایی نه چندان دور بسیاری از واحد‌های مسکونی روستایی در برابر کمترین زمین‌لرزه آسیب‌پذیر بود در حالی که با اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی، تاب‌آوری ساختمان‌های روستایی افزایش یافته است.

سهمیه خراسان جنوبی از مسکن روستایی سالی چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که با توجه به ادغام ۲ طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن تاکنون ۲ هزار و ۹۳۶ نفر احراز هویت و تایید نهایی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر برنامه نوسازی و مقاوم‌سازی که هر سال اجرا می‌شود در قالب طرح ملی مسکن نیز بنیاد مسکن باید از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تعداد ۲۰۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی و ۲۰۰ هزار واحد در قالب مسکن شهری در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت احداث کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد متقاضیان ۲ هزار و ۸۹۹ واحد واریز وجه داشته و عملیات اجرایی برای هزار و ۸۷۷ واحد آغاز شده است.

او گفت:مبلغ تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد را ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد پنج درصد است که این مبلغ پس از ابلاغ تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.