وقتی بارندگی دست روی قیمت سیب زمینی می‌گذارد

به گفته نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند، بارندگی‌های اخیر باعث افزایش قیمت سیب زمینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مفاخر گفت: بارندگی‌ها با عث شده بود برداشت سیب زمینی کم شود و به دنبال کاهش واردات به استان، قیمت سیب زمینی در میادین میوه و تره بار شهرستان بالا رفت.

به گفته او در زمان کمبود سیب زمینی، قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان میوه و تره بار شهرستان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود.

مفاخر گفت: قبل از بارندگی و کمبود برداشت سیب زمینی از زمین ها، قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان میوه و تره بار ۱۰ هزار تومان بود.

به گفته ناِیب رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند در حال حاضر قیمت پیاز و سیب زمینی مانند روال قبل است و کمبودی نداریم، اما به طور کلی امسال به دلیل کمبود‌ها قیمت ها  نسبت به پارسال بیشتر است.

پیشتر رئیس  اتحادیه ملی محصولات کشاورزی علت افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی را بارش های اخیر دانسته و گفته بود که این بارش ها منجر شد تا بخشی از محصولات آسیب ببینند و ورود آنها به بازار با کندی انجام شود.

نارنگی تا یک ما دیگر تمام می‌شود

به گفته مفاخر  در حال حاضر نارنگی مورد نیاز شهرستان از شهر‌های شمالی کشور تأمین می‌شود که احتمالا تا یک ماه دیگر برداشت نارنگی به پایان برسد.

او گفت: افزایش قیمت نارنگی در این روز‌ها به دلیل کمبود آن است و طبق روال هر ساله، هر چه به پایان فصل برداشت نزدیک می‌شویم قیمت‌ها بالاتر می‌رود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار